UA / RU
Підтримати ZN.ua

Прострочення по кредитах виросла, якість кредитів погіршилося – НБУ

Хоча відтік депозитів з банків припинився.

Індекс фінансового стресу (ІФП) у травні продовжив знижуватися і впав нижче позначки 0,2 пункту (п.), після стрибка в березні до 0,3 п. Такі дані наводяться в щотижневому банківському огляді Нацбанку.

У НБУ зазначили, що прострочення за споживчими кредитами в гривні в травні продовжило зростати. Станом на 11 травня, частка прострочених кредитів більше семи днів збільшилася до 23,9% з 22% тижнем раніше і з 19,1% на початку березня.

Зокрема, у період з 4 по 11 травня частка прострочених більше тижня споживчих кредитів в банках з іноземним капіталом зросла на 6,2%, з приватною – на 3,2%, а в держбанках – на 4,6%.

Наголошується, що більш помітно погіршилася якість кредитів малому та середньому бізнесу (МСБ), у тому числі частка прострочених валютних кредитів більше семи днів зросла до 40,1% (з 30,7% на 1 березня), трохи менш значно гривневих – до 28,6% (з 28,2% і 25,8%).

Обсяг гривневих кредитів населенню та МСБ після стрибка в березні (особливо для бізнесу) знижувався в квітні і в травні, тоді як обсяг валютних кредитів демонструє тенденцію до зниження з початку року.

Разом з тим, починаючи з кінця квітня припинився відтік строкових гривневих депозитів і валютних коштів населення, і за тиждень, яка закінчилася 15 травня, термінові гривневі депозити скоротилися на 0,1%, тоді як валютні кошти зросли на 0,1% в доларовому еквіваленті. Відзначається, що гривневі кошти населення в цілому за відповідний період знизилися на 1% після зростання на 3,3% тижнем раніше.

"Гривневі кошти населення кілька тижнів перевищують рівень, що спостерігався до початку відтоку. Темпи відтоку валютних коштів помірні порівняно з кризами 2008 і 2014 років", – йдеться у звіті.

Нацбанк також зазначив, що до середини травня частка працюючих відділень банків зросла до 84,3% до 81,6%, а банкоматів знизилася до 93,7% до 94,6%.

Читайте також: Фондовий ринок США зріс на тлі планів влади підтримати економіку

Раніше повідомлялося, що українці в першому кварталі в півтора рази частіше, ніж у попередньому кварталі, зверталися в Нацбанк з скаргами на фінпослуги.