UA / RU
Підтримати ZN.ua

Призначення пенсії: як провести аудит трудової книжки

Це потрібно зробити перед створенням сканованих копій.

В Україні електронна трудова книжка поступово заміняє паперову. Щоб уникнути проблем з призначення пенсії, краще завчасно провести аудит паперової трудової книжки. Фахівці «Юридичного порадника для ВПО» розповіли, як це зробити та для чого він потрібен.

Читайте також: Пенсія в Україні: який розмір виплат можна отримати, якщо бракує стажу

Аудит трудової книжки - це перевірка такої трудової книжки на відповідність вимогам Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників від 29.07.1993 № 58.

Щоб оцифрувати трудову книжку, необхідно, в тому числі, завантажити кольорові сканкопії всіх сторінок паперової трудової та відправити на перевірку ПФУ. Саме тому слід провести аудит трудової книжки, аби переконатися у правильності всіх записів, убезпечити себе від відмови ПФУ та від потенційних проблем при вирішенні питання про призначення пенсії.

Такий аудит проводити не обов’язково. Це практична рекомендація, яка має на меті запобігти можливим проблемам в комунікації з ПФУ.

Як провести аудит трудової книжки самостійно

Слід оглянути першу сторінку (титульний аркуш) та перевірити наявність:

У разі виявлення неправильно зазначених прізвища, ім’я та по батькові або дати народження власника документа зміни можна вносити за останнім місцем роботи на підставі відповідних документів, за їх відсутності — у судовому порядку.

Наступним етапом є перевірка записів про роботу У разі виявлення неправильних записів про роботу їх виправлення робиться на підприємстві, де зроблено такий запис. Якщо підприємство ліквідоване, відповідний запис робить правонаступник, а у випадку його відсутності — архів.

Після того як аудит трудової книжки успішно зроблений, ви можете оцифровувати її і надсилати відомості для підтвердження органу ПФУ.

Щоб піти на пенсію у 2025 році у 60 років потрібно буде мінімум 32 роки стажу. Нагадаємо, як зараховуються у стаж періоди навчання до 1 січня 2004 року.