Прихід європейської компанії в управління українською ГТС, з одного боку, покращить ефективність роботи оператора, а з іншого кардинально зменшить ризик будівництва "Північного потоку-2" або іншого газопроводу в обхід України, що дозволить зберегти 2 млрд дол. доходів для України.
Про це в інтерв'ю DT.UA заявив голова правління НАК "Нафтогаз України" Андрій Коболєв.
"Прихід європейської компанії, з одного боку, поліпшить ефективність роботи оператора. З іншого - я не кажу, що це гарантія, що "Північний потік-2" не буде побудований, але це кардинально зменшить ризик обходу України. Це дасть можливість зберегти 2 млрд дол. доходів для України. Не для "Нафтогазу", тому що оператор не входитиме до нашої групи. З урахуванням цих факторів, вважаю, такий партнер потрібен. Є стандартний шлях, розраховані методики, доведені практикою та досвідом. У багатьох бізнесах, особливо інфраструктурних, як правило, унікальних шляхів не існує. Але щоб пояснити, чому в Україні роблять не так, як успішно зробили до нас у сусідніх з нами країнах, деякі люди називають це "унікальним українським шляхом", - зазначив він.
На думку Коболєва, прихід великої західної компанії, яка буде управляти українською ГТС, кардинально підвищить якість її роботи.
"Для цього є об'єктивні причини. Насамперед, західна компанія буде однозначно мати нульову толерантність до корупції", - зазначив він.
"З мого погляду, повторюся, прихід західного оператора - це не гарантія успіху, не гарантія того, що все буде ідеально, але я вважаю, що це: а) підвищує кардинально шанси зберегти транзит; б) поліпшить якість оператора; с) дасть якісь гарантії всьому ринку, що оператор буде ставитися до всіх рівновіддалено. У нас є великий досвід роботи з європейськими постачальниками газу, з великими та середніми компаніями. Спілкуючись із ними, дивлячись, як у них побудовано процес, я бачу кардинальну відмінність. І ця відмінність не на користь українських компаній", - заявив Коболєв.
Нагадаємо, Міністерство економічного розвитку і торгівлі внесло зміни в статут НАК "Нафтогаз України", забравши на себе всі функції з управління "Укртрансгазом" і ГТС.
Повне інтерв'ю Алли Єрьоменко з Андрієм Коболєвим читайте у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".