Поставки російської нафти в Індію впали другий місяць поспіль і, як очікується, знизяться ще більше, оскільки ключовий виробник ОПЕК+ почне скорочувати експорт у серпні, щоб допомогти збалансувати світовий ринок. Про це повідомляє Bloomberg.
За словами аналітика із Kpler Віктора Катона, добові обсяги поставок впали до 2,09 млн барелів минулого місяця, порівняно з 2,11 млн барелів на день у червні. Поставки з Саудівської Аравії також скоротилися, в той час як імпорт з Іраку зріс до п'ятимісячного максимуму, свідчать попередні дані аналітичної компанії.
Однак, на думку Катона, очікується, що російські поставки відновляться з жовтня, а їх обсяги потенційно зростуть до 2,2 млн барелів на день. Це співпаде з сезонним зростанням попиту і стане рекордом, згідно з оцінками Kpler.
Росія пообіцяла скоротити експорт нафти на 500 тисяч барелів на день у серпні, а Саудівська Аравія продовжила скорочення поставок, оскільки важковаговики ОПЕК+ намагаються підтримувати ціни на нафту. Однак, це може стати проблемою для нафтопереробників Індії, які остерігаються порушити цінову межу, встановлену на нафту РФ.
За словами Катона, цього місяця імпорт російської нафти в Індію може впасти до 1,6 мільйона барелів на день. Це буде найнижчий показник із січня.
Згідно з підрахунками Kpler, російські обсяги, імпортовані в липні, включали 70 тисяч барелів на добу казахстанської нафти сорту марки CPC. Обсяги поставок флагманської російської нафти марки Urals зросли до рекордних 1,6 млн барелів на добу.
Раніше повідомлялося, що Індія веде переговори з традиційними експортерами нафти з Близького Сходу щодо збільшення закупівель, оскільки, за словами представника індійського уряду, через подорожчання російський імпорт втрачає цінову перевагу.
За даними ЗМІ, адміністрація президента США Джо Байдена готова посилити роботу із західними торговими домами, страховиками і власниками танкерів, щоб нагадати їм про необхідність дотримуватися встановленого G7 граничного рівня цін на російську нафту.
«Хто допомагає Росії обходити нафтові санкції, в тому числі і за рахунок України?» і чому повністю прибрати російське паливо з ЄС та України поки не вдалося - у статті Артема Куюна та Івана Марченкова.