Понад 99% податкових надходжень до бюджету забезпечуються за рахунок добровільної сплати податків. Частка ж надходжень від донарахованих грошових зобов'язань після 2017 року й донині ніколи не досягала 1% у загальній сумі податкових надходжень. Зате багато метушні й витрат на тривалі судові розгляди, зазначає Віктор Конев у статті «Податкова політика — усе, результат — ніщо».
Згідно з відомостями, наданими Раді бізнес-омбудсмена самою ДПС, у середньому впродовж 2017–2021 років у 74% випадків податкові перевірки завершувалися складанням актів, а в 2022–2023 роках цей показник зріс до 85%.
Перевіряльники від ДПС, якщо вже прийшли, то щось знайдуть обов'язково.
У Раді бізнес-омбудсмена зазначають: «Протягом останніх семи років загальна тенденція результатів фактичних і планових перевірок є постійною: понад 90% цих перевірок завершуються складанням акта. Для позапланових перевірок тенденція суттєво інша: якщо 2017 року понад половина завершувалися складанням довідок, то з 2018 року пропорція почала змінюватися у бік поступового збільшення актів, досягнувши 2023 року максимальної позначки — 75%».
Проте акти про донарахування оскаржуються тими, кого перевіряють, причому досить успішно. За останні сім років, не рахуючи 2020-го і 2022 років, коли діяв мораторій на проведення перевірок, річна сума донарахувань зросла з 34 млрд грн 2017 року до 90 млрд грн 2021-го і до 75 млрд грн 2023 року. Однак, попри такий приріст донарахувань, обсяги фактичних надходжень до бюджету були суттєво меншими: від 16% (2017-го) до 4% (2023-го). Таким чином, чітко простежується закономірність, що донараховані за результатами податкових перевірок суми тільки в дуже малій частині перетворюються на реальні надходження до бюджету.
Раніше ми писали про те, що показники зведеного бюджету по доходам досягли 1/5 частини запланованих надходжень, водночас показник по видаткам досяг 14%. Найбільше бюджет наповнюється завдяки податковим надходженням – 65%.