Польські вантажоперевізники, які заблокували кордон із Україною, попри свої заяви, не пропускають в тому числі вантажівки із гуманітарною допомогою та небезпечними вантажами, як цистерни з пальним, заявив після відвідин двох пунктів пропуску заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
Напередодні заммініста із командою фахівців провів дкнь на пунктах пропуску Краківець-Корчова та Рава-Руська – Гребенне, де заблоковані відповідно 1200 та 500 вантажівок.
Зокрема група уповноважених доставила їжу, воду та медикаменти для українських водіїв, які стоять в черзі.
«Ми зафіксували численні факти, коли цистерни з паливом та гуманітарка стоять в чергах. Передаємо інформацію про ці випадки польським колегам з Міністерства. Чекаємо відповідь, як це корелюється з заявами про безперешкодний перетин таких вантажів», - підкреслив він.
Деркач зазначив, що на цих двох пунктах пропуску було загалом не більше 15 протестувальників. При цьому під час їхньої присутності на в’їзд до України пропустили більше транспортних засобів, ніж "зазвичай".
«Тобто приїзд команди Міністерства впливає на те, скільки транспортних засобів вирішують пропускати відповідні служби та протестувальники», - додав замміністра.
Також Деркач запевнив, що представники українського міністерства заручились підтримкою українських водіїв, які погодились, що заявлені польськими протестувальниками вимоги не можуть бути виконані.
«Окрема тема єЧерга – водії неодноразово публічно сказали, що послуга успішно працює і категорично відкинули будь які поступки протестувальникам з виключення польських водіїв», - додав він.
З 6 листопада польські перевізники заблокували три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: Корчова – Краковець, Гребенне – Рава-Руська та Дорогуськ – Ягодин. Організатори протесту пропускають лише безпекові та гуманітарні вантажі, та лише по одному вантажному автомобілю на годину. Страйк, за попереднім оголошенням, триватиме до 3 січня.
Блокада кордону у відносинах Києва та Варшави нова стара проблема. І оскільки перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, ймовірно буде врегульований. До того ж ця історія шкодить самій Польщі. Детально про це читайте у статті Володимира Кравченка" Чи поступиться Україна тиском польських перевізників?".