Польський нафтопереробний завод Orlen за кілька останніх місяців зафрахтував, як мінімум, 10 танкерів, які раніше доставляли нафту з Росії до Азії, щоб по дорозі назад доставити арабську нафту на свої НПЗ в Литві та Польщі. Про це пише Reuters.
Відомо, що багато великих нафтових компаній уникають укладання контрактів на танкери, що перевозили російську нафту. Оскільки побоюються санкцій та арештів активів. Хоча це не є порушенням будь-яких санкцій.
При цьому Orlen, яка раніше відмовилась від російської нафти на користь ресурсу з Близького Сходу та Північного моря, може отримати нижчі тарифи на доставку, якщо використовуватиме такі танкери, оскільки попит на них низький.
"Мертвий фрахт є однією з проблем при роботі з російською нафтою, оскільки не всі компанії згодні використовувати судна, які беруть участь у постачанні нафти Urals", - сказав трейдер.
Компанія Orlen заявила, що не бере участі в якихось перевезеннях російської нафти і перевіряє всі судна, які використовує, щоб переконатися, що російські санкції не порушені.
За даними LSEG, судна перебувають під управлінням грецьких судновласників, зокрема TMS Tankers та Kyklades Maritime.
Як показують дані, деякі судна пройшли цей маршрут двічі, доставляючи нафту до Індії з Росії та повертаючись до Польщі з нафтою із Сіді-Керір.
Раніше повідомлялось, що США поступово пом'якшили деякі санкції щодо продажу іранської нафти. Тегеран відновив видобуток до найвищого рівня з моменту введення заборони п'ять років тому і постачає найбільше нафти до Китаю за останні десять років. Іранські чиновники впевнені, що незабаром вони будуть видобувати ще більше. Збільшення постачання нафти призведе до конкуренції за «тіньовий флот». Це впливатиме на продажі російської нафти.