UA / RU
Підтримати ZN.ua

Податкова "провела роботу" з мережами АЗС: деякі гравці ринку автопального почали платити податки

Багато компаній повідомляють про масштабні перевірки ДПС.

За підсумками третього кварталу у переліку лідерів зі сплати податків серед гравців ринку автопального сталися істотні зміни. Вірогідно, податкова провела певну роботу з тими гравцями, які мінімізують свої податки. Про це пише Сергій Куюн, директор ВАТ «Консалтингова група А-95», у матеріалі для ZN.UA «Паливні» податки: компанії повідомляють про масштабні перевірки, які охоплюють останні сім років».

«Судячи з деяких «проривів» у статистиці окремих гравців, можна говорити про те, що податківці провели тематичну роботу й із кількома регіональними мережами. Продавці пального потрапили до переліку пріоритетних категорій для перевірок. Багато компаній повідомляють про масштабні перевірки, які охоплюють останні сім років», - про це пише автор.

Щодо лідерів зі сплати податків, то якщо лідируючі позиції ОККО та Socar уже не новина, то злет БРСМ у третьому кварталі можна вважати сенсацією.

«Отже, якщо у першому півріччі 2023-го мережа платила в середньому 7 млн грн ПДВ, то у третьому кварталі — аж 298 млн грн! Як? Ще у серпні стало відомо, що податкова «переконала» БРСМ сплатити 200 млн грн ПДВ у рахунок «старих подвигів». Водночас утричі зріс квартальний показник з ПнП і більш як утричі — сплата акцизу із сумішевих спиртовмісних бензинів, які БРСМ виробляє на своїх міні-НПЗ (поки не зрозуміло, чи їхній випуск збільшився, чи податкове навантаження зросло до адекватних рівнів). У результаті мережа Андрія Біби за квартал перетворилася з аутсайдера податкового рейтингу на лідера: податкове навантаження зросло з 0,46 грн/л у другому кварталі до 2,39 грн. «Залік» за дев’ять місяців — 1,21 грн/л», - зазначив автор.

Ще одним героєм кварталу стала мережа Avantage 7 — багаторічний аутсайдер «податкових» рейтингів. Нагадаємо, у другому кварталі 2023 року компанія показала результат — мінус 42 коп./л. Тобто бюджет ще мав доплатити. Аж ось на початку жовтня податкова раптово анулювала 53 ліцензії на роздрібну торгівлю станціям Avantage, і вони були змушені зупинитися.

Як пише автор, наразі взаєморозуміння досягнуто, компанія навіть сплатила авансом перші «добровільні» внески на державні рахунки. Щоправда, переконатися в цьому можна буде вже за результатами четвертого кварталу, а поки Avantage 7 і надалі утримує мінімальний показник податкового навантаження за дев’ять місяців 2023-го.

З іншими матеріалами Сергія Куюна можна ознайомитися за посиланням.