Американські туристи можуть отримати набагато вигіднішу угоду на нову сумочку Louis Vuitton у Парижі, ніж у Лондоні. Це стає проблемою для британської столиці та її рідних брендів класу люкс, пише The Wall Street Journal.
Уряд Великої Британії скасував безподатковий шопінг для іноземних туристів наприкінці 2020 року, заявивши, що країна більше не може дозволити собі пропонувати таку пільгу, яка, за оцінками казначейства, коштує державному бюджету 2 млрд фунтів стерлінгів на рік, що становить 2,4 млрд доларів за чинним обмінним курсом.
Зараз Лондон є єдиним великим європейським центром шопінгу, де туристи не можуть повернути 20% податку на додану вартість, яку вони платять за покупки класу люкс. Це означає, що Лондон втрачає можливість скористатися бумом витрат багатих американських та близькосхідних туристів, який розпочався минулого літа і приніс вигоду великим містам європейського континенту, переважно Парижу та Мілану. У січні надходження ПДВ від близькосхідних туристів до континентальної Європи, що є добрим показником витрат на розкіш, зросли на 224% порівняно з тим же місяцем 2019 року, згідно з даними компанії Global Blue, яка займається поверненням податків.
Американські витрати були ще більшими: надходження зросли на 297% за цей період. Сильний долар означає, що знижки, доступні на предмети розкоші в Європі, останнім часом були історично високими і американські туристи перевищили витрати всіх інших національностей кожного місяця 2022 року. Дані Planet Intelligence також показують, що британці витрачають значні кошти на безподаткові товари у Європейському Союзі.
Лондонська роздрібна торгівля предметами розкоші лобіює уряд Великої Британії, щоб поновити звільнення покупок від ПДВ для іноземців. Великі універмаги, такі як Harrods, що належить суверенному фонду Катару, та Selfridges, який у 2021 році був проданий за 4 мільярди фунтів стерлінгів тайським та австралійським інвесторам, до пандемії значною мірою залежали від витрат туристів. Проблема стала ще більш актуальною після того, як Китай знову відкрив свої кордони минулого місяця. Очікується, що китайські туристи, які історично є найбільшими марнотратами в індустрії розкоші, незабаром знову приїдуть до країни.
Податкові правила Великої Британії не є проблемою для таких великих брендів як Louis Vuitton або Gucci, які можуть компенсувати втрачені лондонські продажі у своїх європейських флагманських магазинах. Навіть Burberry досить глобальна, щоб компенсувати прибутки в інших місцях. Але вона помітила зміни у структурі покупок. Фінансовий директор Burberry нещодавно заявив, що продажі близькосхідним туристам в останньому кварталі зросли на 122% у європейських магазинах порівняно з тим самим періодом 2019 року, але лише на 14% у Великій Британії.
Лондонський лістинг Mulberry більш схильний до ризику, оскільки він, як і раніше, отримує близько половини своїх доходів у Великій Британії. До зміни податкових правил у магазині бренду сумок на Бонд-стріт близько 50% продажів припадало на іноземних туристів, і ця частка знизилася менш ніж до 5%.
Якщо іноземні туристи продовжать купувати в Європі, а не в Британії, орендодавці на найпрестижніших вулицях британської столиці можуть постраждати. 2022 року лондонська Нью-Бонд-стріт вибула з першої трійки рейтингу найдорожчих торгових вулиць світу, за даними ріелторської компанії Cushman & Wakefield. Її обігнала вулиця Монтенаполеоне в Мілані, де орендна плата зараз на 9% вища за рівень 2019 року.