UA / RU
Підтримати ZN.ua

Підвищення акцизу на пальне: які хронічні податкові проблеми це не вирішує

Одночасне збільшення акцизу на пальне та зростання ставки ПДВ викликає інтерес до схем ухилення від сплати податків.

Підвищувати податки необхідно, адже мова про гроші на оборону та відбудову країни. Але, як свідчить аналіз ситуації, можна зробити все це більш ефективно і для бюджету, і для людей, які візьмуть на себе додатковий податковий тягар. Про це пише у статті для ZN.UA директор ВАТ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн «Якою буде ціна на пальне, якщо акциз зросте вдвічі?».

Читайте також: Ринок підакцизних товарів: як вплинула війна

При цьому варто наголосити, що підвищення саме акцизів є досить надійним джерелом наповнення бюджету, оскільки держава навчилася непогано його адмініструвати. За підрахунками Кабміну, підвищення акцизу на пальне дозволить зібрати 1,6 мільярда гривень щомісяця від реалізації пального та 4,5 мільйона гривень від продажу проміжних продуктів.

При цьому в «нафтових» колах досі залишаються апологети системи «акциз замість ПДВ». Ця ідея сформувалась у 2022–2023 роках, коли держава зменшила ПДВ на пальне до 7%, що позбавило сенсу будь-які «податкові» скрутки, ями тощо.

Читайте також: Податківці систематично затримують відшкодування ПДВ бізнесу

Але фінансово-податковий блок уряду та парламенту категорично відкинув такий варіант, повернувши з 1 липня 2023 року стандартний ПДВ у 20%. Серед ризиків підвищення акцизів залишається збільшення нелегального виробництва пального, але його потенціал наразі обмежений.

Раніше ми писали про те, що уряд схвалив збільшення акцизу на пальне. І хоч його ще чекає розгляд у парламенті, вже зараз відомо, як зміняться ціни для громадян, котрі щодня купують на заправках пальне для залізних коней.