UA / RU
Підтримати ZN.ua

Підвищення акцизів на бензин можливе тільки після ліквідації контрабанди і фальсифікату, - експерти

Підвищення акцизів буде сприяти подальшому збільшенню контрабанди і фальсифікату, оскільки зросте дохід операторів тіньового ринку.

Для збільшення обсягів отримання акцизного збору від продажу нафтопродуктів і, як наслідок, для нарощування фінансування дорожнього будівництва державі слід не підвищувати податки, а в першу чергу ліквідувати контрабанду і фальсифікат, які за підсумками 2012 році склали 26,5% ринку, або близько 2,7 млн тонн.

Виходячи з поточних ставок акцизів на бензин і дизпаливо, експерти оцінюють втрати державного бюджету в 5 млрд грн.

"Тільки після ліквідації тіньового сегмента можна говорити про подальше підвищення паливних податків", - відзначають експерти "Консалтингової групи А-95".

"Якщо не вирішити питання повноти збору паливних податків, будь-яке їхнє подальше підвищення буде позбавлене сенсу, бо акцизи продовжать йти повз бюджет, і очікування зростання надходжень не виправдаються", - вважає директор "А-95" Сергій Куюн.

На думку фахівця, підвищення акцизів буде сприяти подальшому збільшенню контрабанди і фальсифікату, оскільки зросте дохід операторів тіньового ринку.

"З 2009 р. акцизи на бензини були збільшені більш ніж втричі, з €60/т до €198/т, і паралельно ми спостерігаємо пропорційне зростання тіньового сегмента ринку. При цьому на ринку дизельного палива, податки на яке залишаються низькими і незмінними, ця динаміка набагато слабкіша", - відзначає Куюн.

У той же час експерт вважає, що лише за умови наведення ладу на кордоні та у сфері контролю якості на внутрішньому ринку можна було б розглянути питання підвищення акцизів, зокрема - на дизельне паливо. За даними "А-95", акциз на дизпаливо в Україні нижчи, ніж у середньому по Євросоюзу, в 10 разів.

"Акцизи на бензин безпосередньо впливають на кінцеву вартість палива, яка повинна адекватно співвідноситися з рівнем доходів населення. І тому говорити про середньоєвропейські податки на нафтопродукти можна лише по мірі зростання платоспроможності населення", - резюмував директор "А-95".

Нагадаємо, раніше ЗМІ з посиланням на слова міністра інфраструктури України Володимира Козака повідомили, що міністерство подало в Кабміністрів пропозицію про поступове збільшення ставок акцизного збору на нафтопродукти до розмірів, які будуть рівні мінімальним середньоєвропейським. Пізніше Козак відхрестився від ідеї, заявивши, що журналісти неправильно інтерпретували його слова.

Крім того, Міністерство фінансів України також подало свій законопроект, що передбачає індексацію акцизів на прогнозний рівень інфляції та зростання цін виробників промпродукції в 2013 р.

Структура наповнення ринку України бензином і дизельним паливом в 2012 р., млн т

Виробництво

Імпорт

Експорт

Баланс ринку

Споживання

Тіньовий сегмент (споживання мінус баланс), млн т

Тіньовий сегмент, %

2,4

6,7

-1,6

7,5

10,2

2,7

26,5

Джерело даних: Держкомстат. !zn

Читайте також:

Митниця "не помітила" 700 тис. тонн контрабандного бензину в 2012 році

"Газ Україна 2020" може бути задіяна в схемі контрабандних постачань бензину