UA / RU
Підтримати ZN.ua

Під міжнародним тиском Україна може ввести утилізаційний податок і на вітчизняних автовиробників

Головний лобіст вітчизняних автовиробників у Верховній Раді регіонал Таріел Васадзе допускає, що "рано чи пізно" утилізаційний збір платитимуть не тільки імпортери, але й українські виробники. На відповідні зміни до закону потрібно "півроку-рік", ініціатива ще буде обговорюватися у парламенті.

Україна може внести зміни до законодавства про утилізаційний податок, згідно з яким його сплату може бути поширено і на українських автовиробників.

Про це заявив народний депутат Таріел Васадзе (Партія регіонів) журналістам під час V Міжнародної конференції з розвитку автомобільної індустрії України "AutoPROm 2013".

"Ми ще будемо це обговорювати у рамках парламенту, але рано чи пізно утилізаційний збір будуть платити і автовиробники, як це вже заведено у Росії. На це може піти півроку-рік, адже ще буде визначатися період, з якого почне діяти ця норма", - сказав він.

"Якщо це велика радість для наших людей, щоб виробники платили, - це буде. Але насправді, що це змінює для людини? Адже, у першу чергу, важливо мати робочі місця, а ринок не зростає, тому що у населення немає грошей", - додав Васадзе.

zn
Вітчизняні автовиробники можуть зупинитися через введення утильподатку

Як повідомлялося, Росія під тиском СОТ прийняла 22 жовтня закон, яким поширила сплату утилізаційного збору на власних автовиробників з 1 січня 2014 року (раніше їх було звільнено від його сплати під гарантії створення утилізаційних потужностей після введення збору у вересні 2012 року).

Введення Україною аналогічного податку на утилізацію авто також є проблемним питанням у відносинах як із СОТ, так і з Євросоюзом, фактично будучи для ЄС "червоною ганчіркою". Зокрема, Євросоюз наполягає на скасуванні цього податку, що є одним із критеріїв для підписання зони вільної торгівлі в рамках Угоди про асоціацію.

Раніше стало відомо, що Україна погодилася найближчим часом переглянути й інші захисні заходи щодо імпорту, зокрема, рішення про мита на імпорт легкових автомобілів і квоти на імпорт коксу та коксівного вугілля. !zn

Читайте також:

Україна погодилася переглянути рішення про спецмита на імпорт автомобілів

Кабмін схвалив вирівнювання ставок утилізаційного податку для всіх автомобілів

Російські автовиробники також будуть платити утилізаційний збір

Таріел Васадзе: "Від того, що іноземні виробники користуються нашим ринком, Україні теж повинна бути якась користь"