UA / RU
Підтримати ZN.ua

Пасажиропотік в аеропортах України за три роки зріс удвічі

Розвитку авіаперевезень сприяла реальна конкуренція

Незважаючи на зростання, кількість українців, які користуються літаками, поки ще дуже невелика

Незважаючи на зростання, кількість українців, які користуються літаками, поки ще дуже невелика

Починаючи з 2016 року пасажиропотік аеропортів України зріс удвічі. Про це свідчать дані міністерства інфраструктури. Доступні ціни, велика кількість напрямів, реальна конкуренція призвели до все зростаючої популярності авіасполучень.

"Якщо в 2015 році пасажиропотік становив 10 млн. пасажирів, то в 2018 році цей показник досяг 20,5 млн. пасажирів і далі збільшується. На ринок України зайшли 14 нових авіакомпаній. Частка лоукостів в перевезеннях становить майже 30%. Крім того, відновлена робота понад 10 регіональних аеропортів", - зазначив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.

Зокрема, пасажиропотік аеропорту "Бориспіль" у 2018 р. порівняно з 2015 р. виріс на 72%. Такі результати були досягнуті завдяки трансформації бізнес-моделі аеропорту та обрання стратегії його розвитку як міжнародного хабу. Зараз частка трансферних пасажирів аеропорту сягнула 30%, що є основною ознакою аеропорту-хабу, а кількість авіакомпаній, що здійснюють польоти до/із Борисполя, налічує понад 50. Крім того, в аеропорту "Бориспіль" успішно реконсервовано термінал F, який зараз обслуговує виключно лоукост перевізників.

Що стосується міжнародного аеропорту Львів, то обсяг пасажиропотоку в 2018 р. порівняно з 2015 р. виріс на 180%. Загальна кількість авіакомпаній, що здійснюють польоти до/із Львова на регулярній і чартерній основі в період 2015-2018 рр. збільшилася з 14 до 21, з яких 4 - це лоукости.

Окрім стрімкого зростання пасажирських перевезень, також збільшується обсяг вантажних перевезень і пошти авіаційним транспортом. У 2018 цей показник досяг + 40% порівняно з 2015 роком.

Крім державних аеропортів, активно розвиваються й регіональні аеропорти:

"Для розвитку регіональних аеропортів, у 2016 році Кабінетом Міністрів України була затверджена Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року. Згідно даній програмі, урядом було виділено понад 1, 7 млрд. грн. на облаштування злітно-посадкової смуги в аеропорту Одеси, який зможе приймати майже всі типи повітряних суден з певними вимогами стандартів ІКАО. Будівництво нової смуги дозволить приймати більш важкі типи повітряних суден, включаючи Boeing-767, що буде сприяти збільшенню пасажиропотоку вдвічі. Несуча здатність нової смуги буде майже вдвічі більше від наявної (класифікаційне число здатності покриття (PCN) нової смуги 64, проти 35 - існуючої). Також в рамках проекту планується встановити світлосигнальне, радіонавігаційне і метеорологічне обладнання для сертифікованого заходження на посадку по категорії III (ІКАО), тоді як існуюча смуга сертифікована по I категорії (ICAO)".

У цьому році вже частково введений в експлуатацію новий термінал аеропорту "Одеса", який будувався в рамках державно-приватного партнерства. Пропускна спроможність нового терміналу становить 1000 пас./год., повний запуск терміналу планується до кінця цього року. Очікується, що в перспективі термінал зможе обслуговувати близько 3 млн. пасажирів на рік.

В рамках цільової програми також передбачено виділення 287,74 млн. грн. на завершення реконструкції аеропорту "Львів".

Також у червні 2019 року Кабінет міністрів України направив 200 млн. грн. на реконструкцію злітно-посадкової смуги міжнародного аеропорту "Дніпро".

Що стосується аеропортів Запоріжжя, Миколаєва, Полтави та Херсона - у них теж є позитивні зрушення.

"У 2017 році було розпочато будівництво терміналу в аеропорту "Запоріжжя", і в даний час виконано близько 90% будівельних робіт. Вже восени цього року планується його відкриття. У міжнародному аеропорту "Миколаїв" відремонтована злітно-посадкова смуга, відновлений перон, частково відремонтовано будівлю аеровокзалу, відновлена робота систем навігації, діє служба авіаційної безпеки. В аеропорт "Полтава" в 2017 році відкрито міжнародний пункт пропуску через державний кордон, і вже в цьому році з нього почалися виконуватися міжнародні рейси. Також, згідно з програмою розвитку аеропортів до 2023 року передбачено виділення 29,9 млн. грн. на реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту "Херсон", - зазначив заступник міністра.

Юрій Лавренюк наголосив, що не менш важливим кроком є відновлення авіасполучення з Києва в аеропорт "Ужгород" та успішне проходження Украерорухом в 2018 році аудиту Європейського агентства з безпеки польотів (EASA) та отримання сертифіката відповідності нормам ЄС.

Сертифікат EASA є підставою для одержання прав від словацької сторони для надання послуг з обслуговування повітряного руху в частині повітряного простору Словаччини, яка необхідна для маневрування повітряних суден, щоб виконувати операції на аеродромі "Ужгород". Зараз українською і словацькою сторонами розпочата робота над підготовкою тексту проекту угоди між урядами України і Словацької Республіки про визначення умов використання визначеної частини повітряного простору Словацької Республіки. Зазначений проект угоди узгоджено з органами виконавчої влади України і спрямовано МЗС України для передачі словацькій стороні.

Міністерство інфраструктури розглядає можливість будівництва аеропорту у Дніпрі на базі колишнього військового аеродрому за рахунок державних коштів та коштів інвесторів.

Раніше, тепер вже колишній, міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про те, що лише 5-7% українців користуються послугами авіаперевізників. За його словами, щоб літаками користувалося 20-25 мільйонів українців необхідно будувати аеропорти і знижувати ціни на авіаперевезення.