Починаючи з 2016 року пасажиропотік аеропортів України зріс удвічі. Про це свідчать дані міністерства інфраструктури. Доступні ціни, велика кількість напрямів, реальна конкуренція призвели до все зростаючої популярності авіасполучень.
"Якщо в 2015 році пасажиропотік становив 10 млн. пасажирів, то в 2018 році цей показник досяг 20,5 млн. пасажирів і далі збільшується. На ринок України зайшли 14 нових авіакомпаній. Частка лоукостів в перевезеннях становить майже 30%. Крім того, відновлена робота понад 10 регіональних аеропортів", - зазначив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.
Зокрема, пасажиропотік аеропорту "Бориспіль" у 2018 р. порівняно з 2015 р. виріс на 72%. Такі результати були досягнуті завдяки трансформації бізнес-моделі аеропорту та обрання стратегії його розвитку як міжнародного хабу. Зараз частка трансферних пасажирів аеропорту сягнула 30%, що є основною ознакою аеропорту-хабу, а кількість авіакомпаній, що здійснюють польоти до/із Борисполя, налічує понад 50. Крім того, в аеропорту "Бориспіль" успішно реконсервовано термінал F, який зараз обслуговує виключно лоукост перевізників.
Що стосується міжнародного аеропорту Львів, то обсяг пасажиропотоку в 2018 р. порівняно з 2015 р. виріс на 180%. Загальна кількість авіакомпаній, що здійснюють польоти до/із Львова на регулярній і чартерній основі в період 2015-2018 рр. збільшилася з 14 до 21, з яких 4 - це лоукости.
Окрім стрімкого зростання пасажирських перевезень, також збільшується обсяг вантажних перевезень і пошти авіаційним транспортом. У 2018 цей показник досяг + 40% порівняно з 2015 роком.
Крім державних аеропортів, активно розвиваються й регіональні аеропорти:
"Для розвитку регіональних аеропортів, у 2016 році Кабінетом Міністрів України була затверджена Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року. Згідно даній програмі, урядом було виділено понад 1, 7 млрд. грн. на облаштування злітно-посадкової смуги в аеропорту Одеси, який зможе приймати майже всі типи повітряних суден з певними вимогами стандартів ІКАО. Будівництво нової смуги дозволить приймати більш важкі типи повітряних суден, включаючи Boeing-767, що буде сприяти збільшенню пасажиропотоку вдвічі. Несуча здатність нової смуги буде майже вдвічі більше від наявної (класифікаційне число здатності покриття (PCN) нової смуги 64, проти 35 - існуючої). Також в рамках проекту планується встановити світлосигнальне, радіонавігаційне і метеорологічне обладнання для сертифікованого заходження на посадку по категорії III (ІКАО), тоді як існуюча смуга сертифікована по I категорії (ICAO)".
У цьому році вже частково введений в експлуатацію новий термінал аеропорту "Одеса", який будувався в рамках державно-приватного партнерства. Пропускна спроможність нового терміналу становить 1000 пас./год., повний запуск терміналу планується до кінця цього року. Очікується, що в перспективі термінал зможе обслуговувати близько 3 млн. пасажирів на рік.
В рамках цільової програми також передбачено виділення 287,74 млн. грн. на завершення реконструкції аеропорту "Львів".
Також у червні 2019 року Кабінет міністрів України направив 200 млн. грн. на реконструкцію злітно-посадкової смуги міжнародного аеропорту "Дніпро".
Що стосується аеропортів Запоріжжя, Миколаєва, Полтави та Херсона - у них теж є позитивні зрушення.
"У 2017 році було розпочато будівництво терміналу в аеропорту "Запоріжжя", і в даний час виконано близько 90% будівельних робіт. Вже восени цього року планується його відкриття. У міжнародному аеропорту "Миколаїв" відремонтована злітно-посадкова смуга, відновлений перон, частково відремонтовано будівлю аеровокзалу, відновлена робота систем навігації, діє служба авіаційної безпеки. В аеропорт "Полтава" в 2017 році відкрито міжнародний пункт пропуску через державний кордон, і вже в цьому році з нього почалися виконуватися міжнародні рейси. Також, згідно з програмою розвитку аеропортів до 2023 року передбачено виділення 29,9 млн. грн. на реконструкцію злітно-посадкової смуги аеропорту "Херсон", - зазначив заступник міністра.
Юрій Лавренюк наголосив, що не менш важливим кроком є відновлення авіасполучення з Києва в аеропорт "Ужгород" та успішне проходження Украерорухом в 2018 році аудиту Європейського агентства з безпеки польотів (EASA) та отримання сертифіката відповідності нормам ЄС.
Сертифікат EASA є підставою для одержання прав від словацької сторони для надання послуг з обслуговування повітряного руху в частині повітряного простору Словаччини, яка необхідна для маневрування повітряних суден, щоб виконувати операції на аеродромі "Ужгород". Зараз українською і словацькою сторонами розпочата робота над підготовкою тексту проекту угоди між урядами України і Словацької Республіки про визначення умов використання визначеної частини повітряного простору Словацької Республіки. Зазначений проект угоди узгоджено з органами виконавчої влади України і спрямовано МЗС України для передачі словацькій стороні.
Міністерство інфраструктури розглядає можливість будівництва аеропорту у Дніпрі на базі колишнього військового аеродрому за рахунок державних коштів та коштів інвесторів.
Раніше, тепер вже колишній, міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про те, що лише 5-7% українців користуються послугами авіаперевізників. За його словами, щоб літаками користувалося 20-25 мільйонів українців необхідно будувати аеропорти і знижувати ціни на авіаперевезення.