UA / RU
Підтримати ZN.ua

Основними постачальниками дизпалива для "Укрзалізниці" в 2018 році стали "Анвітрейд" і "Трейд Коммодіті"

Питання починаються з другого за величиною постачальника, групи компаній "Трейд Коммодіті".

Основними постачальниками дизпалива для "Укрзалізниці" в 2018 році, після повного переходу на "формульні" закупівлі, стали "Анвітрейд" і "Трейд Коммодіті".

Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". За його словами, "Анвітрейд", що входить в групу Wexler, був одним з відкритих лобістів переходу на "формулу" і в підсумку наростив поставки за рік в шість разів - до 121 тис. т, або 42% від обсягу оголошених тендерів за десять місяців 2018 року.

"Секрет успіху простий - Wexler є найбільшим одержувачем російського дизпалива нафтопродуктопроводом, маючи найкращі закупівельні ціни, - зазначає експерт. - Питання починаються з другого за величиною постачальника, групи компаній "Трейд Коммодіті", яка лише символічно поступається лідерові, - 115 тис. т, або 40% обсягу. Питання таке: як у трейдера з Кам'янського виходить пропонувати ціни нижчі, ніж в іменитих ОККО, WOG і навіть Socar - трейдера міжнародного рівня?"

Характерно, що компанії групи "Трейд Коммодіті" переважно імпортують дизпаливо морем, а це найдорожче джерело поставок. Звернімо увагу, що через порт Миколаєва, звідки група "Трейд Коммодіті" відправляє дизпаливо для "Укрзалізниці", завозяться найбільші обсяги авіапалива. Крім того, через порт Миколаєва, звідки група "Трейд Коммодіті" відправляє дизпаливо для "Укрзалізниці", завозяться найбільші обсяги авіапалива.

"Застосування гасу зрозуміло: на якомусь етапі він змішується з дизпаливом для зниження його собівартості за рахунок низької щільності і акцизу (у сім разів нижче, ніж на ДП). Це дає економію мінімум 50 дол./т - величезна перевага за мірками ринку", - підкреслює аналітик.

Детальніше про прозорість поставок палива для "Укрзалізниці" читайте в матеріалі Сергія Куюна "Формула самозбереження" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".