Українці мають оплачувати комунальні послуги навіть під час війни. Деякі отримують платіжки за газ, у якій вказані неправильні показники. У «Газправді» пояснили, що треба робити у ситуації, коли показники у платіжці не відповідаю дійсності та куди треба звертатися у такому випадку.
Що робити, коли у платіжці на газ вказана неправильна сума до оплати
Розрахунок суми до оплати за постачання газу здійснюється виключно на основі даних Оператора ГРМ (облгазу), який відповідає за правильність приймання даних з обліку споживання. Постачальник відповідає за те, щоби споживачі отримували газ за фіксованою ціною – 7,96 грн за кубометр.
Облік спожитого газу відбувається так:
- споживач, щомісяця, з 1 по 5 число передає показники лічильника своєму облгазу і той фіксує фактичне споживання за звітний період.
- якщо споживач не передав показання лічильника до 5 числа, облгаз самостійно формує спожитий обсяг на основі «планового місячного обсягу споживання».
Повідомляється, що облгази просто ігнорують своєчасно передані свідчення лічильників. Або недобросовісно виконують покладені на них чинним законодавством обов’язки та передають постачальнику недостовірну інформацію про обсяги споживання.
Куди слід звертатися при отриманні неправильної платіжки за газ
Для цього можна зробити наступні кроки:
- звернутися до оператора ГРМ для виправлення інформації. Облгаз має скоригувати дані, а постачальник після цього перерахувати суму оплати.
- якщо облгаз не реагує оперативно на ваші звернення, тоді треба надіслати офіційну письмову претензію та вимогу надати роз’яснення, чому передані вами показання лічильника зафіксовані неправильно та звідки взялася зазначена у рахунках сума;
- після цих кроків можна звернутися до НКРЕКП (зокрема, подати скаргу про порушення з боку оператора ГРМ (облгазу) та підкріпити її вимогою провести перевірку оператора щодо дотримання ліцензійних умов).