Наступного року в Україні силами Державного агентства автомобільних доріг «Укравтодор» планується побудувати і відремонтувати 6800 км доріг і 150 мостів. При цьому незалежний технічний контроль, якого в Україні не існувало до 2020 року, буде здійснюватися на дорогах загальною протяжністю 2500 км. Такі дані повідомив голова «Укравтодору» Олександр Кубраков, презентуючи звіт про результати роботи за рік керівництва агентством.
На сьогоднішній день, за його словами, із запланованих 4200 км вже готові 3900 км. Для порівняння - у 2019 році було побудовано і відремонтовано тільки 947 км.
У 2020 році вперше були введені єдині нормативи, що застосовуються для проведення тендерів при виборі підрядників на здійснення робіт на дорогах державного значення.
«Впровадження типових рекомендацій дозволило зруйнувати багаторічні традиції підписання тендерної документації під конкретного підрядника, який має відповідну техніку або обладнання. Тепер у фокусі: наявність у підрядника аналогічного досвіду робіт, матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт, працівників і фінансового забезпечення», - пояснив Кубраков. За його даними, за рахунок нових норм вдалося збільшити економію на тендерних закупівлях до 7,3%, а також істотно поліпшити якість кінцевих робіт.
Для контролю якості також вперше в Україні стали залучати незалежні іноземні компанії. У 2020 році незалежний технічний нагляд на 1400 км доріг здійснювали компанії з Франції, Австрії, Польщі та Туреччини. У 2021 році такий контроль буде проводитися вже на 2500 км.
Також вперше була запроваджена Національна програма відновлення мостів. На сьогодні вже відновлено 78 мостів і шляхопроводів із 100, які будуть введені в експлуатацію до кінця 2020 року. У наступному році таких мостів буде відремонтовано та побудовано вже 150, в тому числі мости у Запоріжжі.
Наразі, за даними Кубракова, виконані роботи вже профінансовані на 70 млрд грн, або 82% від плану. При цьому здійснюється багаторівневий незалежний контроль використання коштів.
«Я персонально відповідаю за кожну витрачену гривню у цьому році. Будь-які спекуляції закінчаться спекуляціями, а побудовані дороги залишаться на десятиліття», - сказав Кубраков.
Раніше вже повідомлялося, що близько 90% українців підтримують інвестиції в об'єкти «Великого Будівництва». При цьому дорожня галузь виділяється як найбільш пріоритетна. Такі дані показало опитування КМІС.