За даними учасників ринку, «Укртатнафта» (Кременчуцький НПЗ) офіційно припинила продажі, однак продовжує торгувати паливом через дочірнє підприємство «Укртатнафтасервіс» (УТНС). Як повідомляють трейдери, «всіх відправляють до УТНС, «п'ятий» за ж/д - 12 000 грн/т».
У свою чергу, компанія «ТНК-ВР Коммерс» (Лисичанський НПЗ) після вказівки знизити відпускні ціни повністю зняла прайс-лист зі свого сайту. Однак, як повідомляють оператори Луганської області, відпустка А-95 здійснюється по 11 850 грн/т.
Відзначимо, що на великооптовому ринку на даний час представлено паливо двох українських нафтопереробних заводів - Кременчуцького та Лисичанського - і одного газопереробного - Шебелинського. При цьому вартість палива виробництва Шебелинського ГПЗ традиційно нижча за паливо інших виробників, у зв'язку з чим вимога знизити ціни на нього не поширилася.
Як повідомлялося, у березні вартість палива на українських АЗС почала стрімко підвищуватися. У зв'язку з цим міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що бачить спекулятивну складову в діяльності ряду імпортерів на тлі світового зростання цін на нафтопродукти.
У п'ятницю, 11 березня, Експертно-аналітична група (ЕАГ) встановила новий ціновий коридор, відповідно до якого ціна бензину А-95 у роздріб не повинна перевищувати 9,50 грн/л, дизпалива - 9,00 грн/л.
На зауваження роздрібних операторів про нереальність торгівлі «п'ятим» за такою ціною Ю. Бойко дав вказівку присутнім на засіданні представникам НПЗ знизити відпускні ціни на нафтопродукти на 300 грн/т.
На думку ж власників АЗС, у разі збереження теперішнього рівня цін на нафтопродукти і нафту у світі, найпопулярніша марка бензину А-95 протягом березня повинна подорожчати в роздріб до 10 грн/л і вище.
За матеріалами: OilNews