Нового оператора української газотранспортної системи можуть створити не раніше 1 липня 2018 р. Про це, а також про перспективи такого оператора і труднощі при його створенні читайте в статті Алли Єрьоменко в DT.UA .
"Як переконували поінформовані джерела DT.UA в уряді, нового оператора української ГТС реально можуть створити вже до 1 липня 2018 р. Якщо не завадять процедури щодо прийняття сторонами Стокгольмського арбітражу - "Нафтогазом України" і "Газпромом" - остаточного рішення", - пише автор.
Згідно з оптимістичним сценарієм, новому оператору ГТС буде потрібно не більше 2-3 тис. працівників (англомовних і обізнаних з сучасними комп'ютерними програмами - спеціалізованими).
"Що думають працівники нинішнього оператора газотранспортної системи "Укртрансгаз" про перетворення в ГТС? Якщо не вважати керівників, то більшість співробітників компанії збентежені і розгублені. Врахуйте, що у всіх підрозділах "Укртрансгазу" по всій країні працюють більше 20 тис. людей. Логічно було б, щоб менеджмент "Нафтогазу", який фактично керує ГТС і "Укртрансгазом", публічно пояснив співробітникам, що на них чекає", - вважає автор.
Складнощі будуть не тільки зі скороченням величезної кількості працівників, але і майном, яке має "піти" до нового оператора.
Так, польська PwC, яка виграла тендер на радника в процесі розділення діяльності з транспортування газу, поки вважає, що підземні сховища газу - це "непрофільний актив" оператора ГТС. При цьому в Єврокомісії дотримуються іншої думки.
"Взагалі виключити їх (ПСГ) з переліку об'єктів ГТС - чи не зарано? Враховуючи, що саме ПСГ дають можливість країнам і компаніям убезпечити своїх споживачів у разі коливання цін, різкого похолодання, не кажучи вже про припинення постачальником газу поставок. Очевидно, "Нафтогазу" є над чим добряче подумати. Як і його польському раднику", - запевняє автор.
Докладніше читайте у статті Алли Єрьоменко "Про "відкритість" та "обмежений доступ" до газотранспортної системи України" DT.UA.