UA / RU
Підтримати ZN.ua

Нова експортна стратегія МЕРТ відкладає вирішення найважливіших завдань на довгострокову перспективу – думка

Pапропонований в стратегії план повинен реалізовуватися масою виконавців, деякі з яких - взагалі ще не створені структури.

Нова експортна стратегія України, підготовлена ​​Міністерством економічного розвитку і торгівлі, відкладає рішення дійсно важливих завдань в області розвитку експорту на тривалу перспективу, пише в своїй статті для DT.UA Юлія Самаєва.
За її словами, запропонований в стратегії план повинен реалізовуватися масою виконавців, деякі з яких - взагалі ще не створені структури. Однак для початку укладачі документа пропонують створити докладні секторальні стратегії.
Автор вказує, що основні заходи короткострокової перспективи (рік-два), включають створення при уряді Ради з міжнародної торгівлі та офіційної мережі ключових інститутів підтримки торгівлі. Передбачається також створення єдиного інформаційного центру для експортерів та єдиного веб-порталу для експортерів.
"Також у короткострокових планах найближчих років розробка інструментів і послуг з надання інформації про торгівлю та відомостей про ринки, створення та просування українського бренду для експорту товарів і послуг. І, мабуть, нарешті щось справді корисне - впровадження електронного "єдиного вікна" для всіх процедур і формальностей при оформленні товарів для імпорту, експорту й транзиту", - йдеться в статті.
У середньостроковій перспективі стратегія передбачає відкриття в основних прикордонних пунктах і пунктах перетину державного кордону офісів, що працюють за принципом "єдиного вікна"; будуть створені механізми для підвищення ефективності та прозорості митного оформлення. У планах також значиться обмін знаннями і технологіями з партнерами з ЄС, а також оцінка варіантів стимулювання і заохочення підприємств, що працюють в інноваційних секторах.
"І от тільки в довгострокових перспективах мова заходить власне про дійсно важливі пріоритети - підтримку та залучення інвестицій, створення бізнес-інкубаторів і бізнес-акселераторів, стимулювання використання інновацій, розвиток експортної торгівлі через Інтернет та інші корисні, але, виходить, знову відкладені на тривалу перспективу речі", - підкреслює Самаєва.
Автор зазначає, що процес створення стратегії, при цьому ще не завершений, попереду - переговори, створення додаткових органів і власного імплементація самої стратегії і плану дій, а також донесення змісту 140-сторінкового документа до підприємців в регіонах.
"Якщо процеси пустити на самоплив, тільки на все це знадобиться років п'ять. Утім, у МЕРТ налаштування бойове, там переконані, що все вийде і швидко", - підсумовує автор.
[Article_attached position = "2"]
Нагадаємо, за 9 місяців минулого року в структурі українського експорту виросла частка сировинної і низькотехнологічної продукції. Експорт продукції приладо- та машинобудування зменшився на 10,5%.
В той же час, незважаючи на економічне пожвавлення, баланс зовнішньої торгівлі України погіршився: за дев'ять місяців 2016 року експорт впав на 8,7%, а імпорт вийшов на рівень 2015 року. В результаті, негативний показник чистого експорту за півроку виріс майже на третину.
Детальніше про запропоновану МЕРТ експортної стратегії читайте в статті Юлії Самаєвої "Вийти із зони торговельного комфорту" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".