Пекін відмовився давати гарантії Росії, що не накладатиме арешт на російські літаки на вимогу третіх країн, а також відмовився пускати у свій повітряний простір російські літаки з подвійною реєстрацією, які фактично були вкрадені у західних лізингодавців. Про це йдеться у листі заступника голови мінтрансу Росії Валентина Іванова, повідомляє російське агентство РБК.
Як пояснює мінтранс, Пекін відмовляється давати гарантії, що не накладатиме арешт на вимогу третіх країн у рамках західних санкцій.
Китай також відмовляється пускати у свій повітряний простір літаки із подвійною реєстрацією, додав Іванов. Через це приблизно половина літаків, які є у розпорядженні російських авіакомпаній, не можуть здійснювати рейси до Китаю.
Агентство з посиланням на експертів пояснює, чим загрожує Росії таке рішення Пекіна. РФ розраховувала на цей напрямок для ведення бізнесу, переговорів та укладання контрактів.
Як вважають у Мінтрансі РФ, авіаперевезення між Росією та Китаєм можуть зменшитися у 2023 році на 60-70% порівняно з 2019 роком. Тоді російські компанії перевезли на рейсах між Китаєм та Росією майже 3 млн осіб.
Китай входив до десятки найпопулярніших напрямків для російських авіакомпаній, навіть коли їм було відкрито польоти до Європи. Тепер, коли західні країни закрили свій повітряний простір для російських літаків, різко можуть скоротитися і польоти до КНР.
Раніше РБК опублікувало копію листа президента Асоціації експлуатантів повітряного транспорту (АЕВТ) Володимира Тасуна главі мінтрансу РФ Віталію Савельєву, в якому йшлося про те, що російські авіакомпанії не можуть виконувати рейси до Китаю на повітряних суднах, які не виключені з бермудського реєстру (понад 480 літаків) або перебувають у списку санкцій Мінторгу США (понад 170).
При цьому станом на лютий 2022 року більшість імпортних літаків російських авіакомпаній були зареєстровані на Бермудах та в Ірландії. І хоча після запровадження західних санкцій росіяни спробували їх незаконно перереєструвати в Росії, вони все одно залишилися в іноземних реєстрах, як і було спочатку.
До того ж повітряні судна, які перебувають у переліку американського Мінторгу, заборонено заправляти, обслуговувати та ремонтувати.
Більше того, польотам до Китаю можуть перешкодити, навіть навколосанкційні обмеження на роботу з російськими авіакомпаніями з боку місцевих аеропортів Китаю та провайдерів послуг.
ZN.UA раніше писала, що означають для РФ транспортні санкції. Про це розповів ексміністр оборони Анатолій Гриценко.