UA / RU
Підтримати ZN.ua

Німецькі Deutsche Bank і Ferrostaal розглядають можливість участі у модернізації всієї ГТС України

Вартість модернізації ГТС за попередніми оцінками, складе близько 5-7 млрд дол. Однак це набагато менше, ніж будівництво обхідних газопроводів.

Deutsche Bank і Ferrostaal Industrieanlagen (Німеччина), 3.

"Deutsche Bank і компанії, в тому числі Ferrostaal, не проти взятися за весь обсяг модернізації ГТС України. Це великий обсяг у межах 5-7 млрд дол., але на порядок дешевше будівництва обхідних газопроводів", - сказав він журналістам у Києві в понеділок, 3 червня.

Він уточнив, що рішення про подальшу модернізацію ГТС країни і, зокрема, магістрального газопроводу "Союз" можна буде приймати після завершення реконструкції КС "Бар" та перевірки параметрів її функціонування на відповідність проекту.

Як повідомлялося, "Укртрансгаз" і Ferrostaal Industrieanlagen 29 квітня 2013 року підписали договір вартістю EUR51,369 млн (без ПДВ) на модернізацію КС "Бар" МГ "Союз". Ferrostaal повинна виконати роботи протягом 29 місяців (до жовтня 2015 року) з моменту набуття чинності договору.

Ще раніше - 11 грудня 2012 року - "Укртрансгаз" і Deutsche Bank підписали угоду про відкриття кредитної лінії у розмірі EUR53 млн 574,689 тис. на модернізацію КС "Бар" газопроводу "Союз". Вартість обслуговування кредитної лінії складе EUR13 млн 908,446 тис. Період кредитування - до 10 років 9 місяців з моменту перерахування кредитних коштів на рахунок позичальника.

Верховна Рада у середині жовтня 2012 року дозволила уряду надання державних гарантій на 560 млн грн за проектом модернізації компресорної станції "Бар" магістрального газопроводу "Союз" в рамках домовленостей з Ferrostaаl Industrieanlagen.

Німецька сторона готова забезпечити фінансування 85% вартості проекту за рахунок кредиту Deutsche Bank, ще 15% повинна профінансувати українська сторона. Умовами отримання кредиту Deutsche Bank є надання держгарантій і страхування позики німецької Euler Hermes Deutschland AG (Hermes).

В рамках проекту, зокрема, буде проведена модернізація введеної в експлуатацію у 1979 році КС "Бар", яка знаходиться на 2180,5 км газопроводу "Союз", і має сім газоперекачувальних агрегатів загальною потужністю 70 тис. кВт.

Мета проекту - продовження терміну експлуатації газових турбін і газових компресорів на 25-30 років, зниження обсягів споживання турбінами паливного газу приблизно на 28% при повному завантаженні устаткування, підвищення коефіцієнта корисної дії газових компресорів.

Магістральний газопровід "Союз" (Оренбург-Держкордон) побудований у 1975-1979 роках. Його проектна потужність складає 26 млрд куб. м на рік, проектний тиск - 7,5 МПа, довжина по території України - 1568,5 км. На газопроводі розташовані 12 компресорних станцій.

"Укртрансгаз", 100% акцій якого належить НАК "Нафтогаз України", що експлуатує систему магістральних газопроводів і 12 підземних сховищ газу країни. Пропускна здатність ГТС України на вході становить 288 млрд куб. м, на виході - 178,5 млрд куб. м, у тому числі в країни Європи 142,5 млрд куб. м, Молдову - 3,5 млрд куб. м. Загальна протяжність газопроводів, які експлуатує компанія, становить 38,9 тис. км, зокрема магістральних газопроводів - 22,2 тис. км.

Транзит газу по території України в 2012 році скоротився на 19,1% (на 19 млрд 936,6 млн куб. м) порівняно з 2011 роком - до 84,261 млрд куб. м. !zn

Читайте також:

"Укртрансгаз" нарешті домовився з німцями про реконструкцію частини ГТС за 51 млн євро

Кабмін просить Раду дати держгарантії на залучення 560 млн грн німецького кредиту на модернізацію ГТС

Україна продовжує скорочувати імпорт газу

Росія агітує Україну до створення двостороннього консорціуму з ГТС, обіцяючи мінімум 60 млрд кубів транзиту