UA / RU
Підтримати ZN.ua

Незважаючи на енергетичну кризу, до топменеджерів компаній в ЄС повертається оптимізм – FT

Водночас в Україні настрої підприємців залишаються песимістичними. 

Топменеджери найбільших компаній Європи поступово починають позитивніше дивитися в майбутнє, оскільки найпесимістичніші прогнози для європейської економіки на 2022 рік не справдилися, пише Financial Times.

Настрій бізнесменів підтримують заходи податково-бюджетної підтримки з боку урядів,  низький рівень безробіття, зниження цін на енергоносії зі серпневих максимумів, а також тепла осіння погода, яка дала змогу зберегти запаси газосховищ.

"Як і у всіх, у мене є побоювання, але я все частіше думаю, що склянка наполовину повна", - заявив голова європейського підрозділу іспанського банку Santander Антоніо Сімойнс.

Навіть у Німеччині, яка особливо гостро пережила на собі енергетичну кризу, спостерігаються ознаки обережного оптимізму серед представників бізнес-спільноти.

"Виробництво в більшості промислових секторів і секторів послуг виявилося досить стійким, навіть попри шок від цін на енергоносії. У компаній великий обсяг очікувань на виконання замовлень, тож їх очікує велика робота, навіть якщо попит почне знижуватись", - сказав голова відділу досліджень Федерального об'єднання німецької промисловості (BDI) Клаус Дойч.

Представники BDI заявили, що надто похмуро оцінювали ситуацію в німецькій економіці й що в січні вони можуть покращити прогноз для ВВП Німеччини, який нині передбачає зростання на 0,9% у 2022 році.

Читайте також: Економія на генераторах: Данілов назвав ефективне рішення енергетичної кризи

Більшість економістів, як і раніше, очікують м'якої рецесії в єврозоні, яку в регіоні розуміють як два квартали зниження ВВП поспіль, тоді як Європейський центральний банк (ЄЦБ) обіцяє продовжувати підвищувати ставки. Після даних про зростання економіки валютного блоку на 0,2% у третьому кварталі деякі економісти почали визнавати, що переоцінювали негативний вплив високої інфляції на споживчі витрати та промислове виробництво й недооцінювали позитивний ефект зняття коронавірусних обмежень.

"Після кількох років пандемії людям захотілося гарного, елегантного вбрання. Люди втомилися від базових речей. Тому ми спостерігаємо гігантське зростання попиту", - сказав голова іспанського ритейлера одягу Mango Тоні Руїс.

Тим часом результати опитування підприємців в Україні - не такі оптимістичні. Детальніше про це розповідає Максим Орищак у статті «Бізнесу дедалі важче. Держава повинна підставити плече».