UA / RU
Підтримати ZN.ua

НБУ вимагає від банків знизити вартість комісійних

Кількість скарг клієнтів банків на високу вартість розрахунково-касового обслуговування (РКО) досягли критичного рівня. Національний банк України (НБУ) у п'ятницю оголосив вимогу кредитним установам відзвітувати про вартість РКО і про те, що банки роблять, аби її знизити.

Кількість скарг клієнтів банків на високу вартість розрахунково-касового обслуговування (РКО) досягли критичного рівня. Національний банк України (НБУ) у п'ятницю оголосив вимогу кредитним установам відзвітувати про вартість РКО і про те, що банки роблять, аби її знизити.



Банкіри вважають обґрунтованим підвищення розміру комісійних платежів, оскільки в попередні роки через жорстку конкуренцію утримували їх на низькому рівні, пише у понеділок, 28 березня, газета "Коммерсантъ-Украина".

«...Просимо надати інформацію про тарифну політику банку в напрямку зниження вартості послуг за розрахункове обслуговування клієнтів та про тарифи на розрахункове обслуговування клієнтів у національній валюті за станом на 1 березня 2011 року», - йдеться в листі регулятора №25-212/682-4113 від 25 березня 2011 року.

НБУ констатує, що цей збір інформації викликано численними скаргами клієнтів на розміри комісій за розрахунково-касове обслуговування. Хоча банки і мають право самостійно встановлювати процентні ставки та комісійну винагороду у своїх операціях, але високі тарифи знижують обсяг безготівкових розрахунків та платіжну дисципліну, вважають в НБУ. (При цьому з грудня 2006 року тариф Нацбанку за обробку кожного розрахункового документа в системі електронних платежів залишався незмінним - 35 коп).

Бізнесмени розповідають, що в кризу багато підприємств намагалися перейти на обслуговування у держбанки, внаслідок чого останні суттєво підвищили вартість РКО для зниження потоку клієнтів. Аналогічні заходів вжили й інші банки, щоб зробити свої операції самоокупними.

Втім банкіри самі зізнаються, що багато банків протягом п'яти років вели неправильну демпінгову політику і знижували тарифи за послуги РКО до нуля, сподіваючись повернути витрачені на обслуговування клієнта гроші, продаючи кредити.

За словами члена правління «Промінвестбанку» Владислава Кравця, зараз кредити так активно не видаються, «а платити зарплату співробітникам потрібно». «Клієнти звикли до низьких тарифів, тому тепер обурюються», - говорить він. За його словами, комісія повинна "виходити в нуль" - покривати зарплату, оренду, житлово-комунальні послуги, програмне забезпечення. Собівартість платежу за РКО банкір оцінив в 1 євро (11 грн.)

Проте президент Асоціації українських банків (АУБ) Олександр Сугоняко погоджується, що маржу низки кредитних установ завищено. "Спостерігається ситуація, коли банки думають про свою прибутковість, але не думають про свою клієнтуру. Нацбанк правильно намагається визначити розміри комісій і вплинути на ситуацію", - говорить він. "Але банки самі визначають ставки, і вплинути на це може хіба що Антимонопольний комітет (АМКУ)", - відзначає голова правління одного із середніх банків.

За матеріалами: Коммерсантъ-Украина