UA / RU
Підтримати ZN.ua

НБУ переходить на режим інфляційного таргетування — експерт

Новий підхід спрямований на підвищення ефективності та визначеності монетарної політики і ґрунтується на забезпеченні цінової і фінансової стабільності та підтримку економічного зростання.

У 2016 р. Національний банк України офіційно оголосив про перехід власної монетарної політики до режиму інфляційного таргетування (ІТ). Цьому рішенню передували законодавчі зміни, які закріпили основну мету монетарної політики, а саме - досягнення та підтримання цінової стабільності. Ці зміни були частиною світового тренду, який триває вже майже 30 років, коли Нова Зеландія першою в світі запровадила ІТ. Новий підхід спрямований на підвищення ефективності й визначеності монетарної політики і ґрунтується на забезпеченні цінової й фінансової стабільності та підтримці економічного зростання.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Петрик, д. е. н., професор, член Ради НБУ, заступник виконавчого директора Ради директорів МВФ від України (2013-2017). За його словами, основні інституціональні принципи, на яких базується інфляційне таргетування, такі:

- законодавче визначення, що забезпечення цінової стабільності є пріоритетною метою монетарної політики;

- незалежність центрального банку з його одночасною прозорістю та підзвітністю.

"Важливими умовами успішного впровадження інфляційного таргетування є відсутність фіскального домінування і розвиненість фінансових ринків", - зазначає експерт.

Детальніше про монетарну політику за режиму ІТ читайте у статті Олександра Петрика "Як оцінювати якість монетарної політики за режиму інфляційного таргетування" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".