UA / RU
Підтримати ZN.ua

Наразі немає підстав для того, щоб "Укрзалізниця" заходила у збитки — експерт

Вовк повідомив, що компанія намагається збільшити свої доходи за рахунок вантажовідправників.

Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк прокоментував заяву керівництва "Укрзалізниці" про необхідність підвищення тарифу для уникнення збитків. Він наголосив, що "УЗ" наростила обсяги перевезень, тому немає жодних підстав нині для того, щоб державний залізничний монополіст звітував про збитки.

"З точки зору ринку, підстав для того, щоб компанія заходила в різкі збитки, ми точно не бачимо. Більше того: ми бачимо зростання вантажообігу. І коли "Укрзалізниця" каже, що у них за один місяць зменшилася прибутковість, — було би цікаво взагалі подивитися на розрахунки, які вони використовували. Адже компанія має абсолютно зростаючу динаміку вантажопотоків, і це гарна підстава для того, щоб у них зростали вантажні перевезення, а відповідно — і доходи, і відповідно маржинальний прибуток", - розповідає експерт. 

Читайте також: ICC Ukraine закликала Кабмін знизити тарифи на вантажні перевезення: вони зросли в рази

Вовк припускає, що заяви про збитки з боку керівництва "УЗ" є інформаційною кампанією, направленою на те, щоб добитися  підвищення тарифів на вантажні перевезення. 

"Це просто спроба інформаційної кампанії на фоні чергової спроби індексації тарифів, які на цей раз називають "вирівнюванням тарифів між класам". "Укрзалізниця" банально намагається збільшити свої доходи за рахунок вантажовідправників. Зараз компанія намагається показати, що у неї все погано – хоча буквально ще декілька тижнів тому були заяви з боку голови правління компанії про те, що фінансова ситуація "Укрзалізниці" є гарною, вона працює, і динаміка позитивна", - наголосив він.

За перше півріччя у звітах "УЗ" вказано рекордні обсяги перевезень та отримання 3,1 мільярда гривень прибутку. Однак керівник "Укрзалізниці" Євген Лященко заявив, що компанія планує збиток у розмірі 2,7 мільярдів гривень на кінець поточного року, тому потрібно знову підвищити тарифи на перевезення.

Водночас в Українському національному комітеті Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) повідомили, що вкрай негативний вплив на промисловість матиме підвищення залізничних вантажних тарифів. Окрім цього, це також знизить експортні надходження. ICC Ukraine вказує, що постійні збитки "УЗ" генерують не перевезення вантажів, а постійне зростання витрат компанії та некомпетентність її менеджменту.