Значна частина санкцій проти РФ б'є по конкретним галузям та сферам, по реальному сектору, який і без цього поставили у надзвичайно непрості умови роботи. Про це пише Юлія Самаєва, редактор економіки ZN.UA, у матеріалі «Російський економічний корабель — зведення з економічного фронту».
Насамперед нас цікавить нафтогазовий напрямок, що дозволяє Росії формувати ту подушку безпеки, яка дозволяє їй відносно безболісно чхати на міжнародне право. Що ж – Півноічного потоку – 2 не буде, його оператор – банкурут, BP, Shell и Equinor припиняють співпрацю із Газпромом та Роснафтою, та й загалом інвестиції в РФ. Решта ще вагається, але і вони погодяться.
Та не сировиною єдиною, по високотехнологічним секторами також завдано удару - США, Японія, Південна Корея та Тайвань впровадили спеціальні обмеження на експорт мікросхем в РФ. Звичайно, росіяни запустять імпортозаміщення і може навіть навчаться робити не менш якісні мікросхеми, але на це піде час, і весь цей час аерокосмічний, а головне – військовий сектори виробництва страждатимуть.
З послугами теж капут. Світові туроператори влаштували Росії такий кенселінг, що Кевін Спейсі б позаздрив. Транспортники – просто сказилися, з РФ іде Maersk, FedEx та UPS. Автопром не відстає, з РФ йдуть: Volvo, Daimler Truck, Audi, Volkswagen, Porsche, Chevrolet, General Motors тощо.
Країни, що щиро співчувають Україні, закривають повітряний простір для російських авіакомпані. Власники літаків (так, здебільшого це не самі авіакомпанії) забирають їх. А виробники, Airbus та Boing, - припиняють поставки запчастин. І тут вже імпортозаміщенням не відбудешся, бо без сучасної електроніки Росія випускатиме «кукурузники», просто в новішому фюзеляжі.
Що дійсно круто, це те, що більшість найбільш постраждалих бізнесів - це держкомпанії, які не можуть просто лягти й вмерти. Їх будуть рятувати усіма можливими способами, в основному за рахунок тих таки вже згаданих нами резервів. У Morgan Stanley підрахували, що для порятунку постраждалих від санкцій держкомпаній знадобиться витягти з резервів щонайменше 174 млрд дол.
З іншими статтями авторки можна ознайомитися за посиланням.