UA / RU
Підтримати ZN.ua

Найбільший у світі виробник літію хоче підтримки, щоб зруйнувати монополію Китаю

Китай перероблює більше половини літію у світі.

Ілюстрація

Ілюстрація

Найбільший у світі виробник літію Albemarle закликав уряди втрутитися, щоб послабити китайське домінування на ринку мінералів, які використовуються для виробництва електромобілів.

Зокрема американська група хоче отримати більше допомоги після обвалу цін на ринку літію, ключового компонента акумуляторів, що використовуються в електричних і гібридних транспортних засобах з можливістю підзарядки, пише The Financial Times.

"Якщо ми збираємося будувати західні ланцюги поставок для електромобілів, то діяти потрібно вже зараз", - сказав виконавчий директор Кент Мастерс.

Читайте також: Винайдено новий вид цементу, який може перетворити дороги та будинки на гігантські батареї

Різке падіння ціни на літій ускладнило конкуренцію західних груп з китайськими компаніями через їхню дешевшу собівартість, що змусило компанію Albemarle з Північної Кароліни скоротити плани розширення.

Із початку 2023 року ціна впала більш ніж на 80% до менш ніж 12 000 доларів за тонну через глобальне уповільнення продажів електромобілів і хвилю нових поставок мінералу.

Albemarle оголосила про плани зі скорочення витрат в цьому році, які передбачають консервацію виробничої лінії і зупинку розширення на своєму заводі з виробництва гідроксиду літію в Кемертоні в Австралії.

Китай переробляє 65% світового обсягу літію. Азійська країна має перевагу завдяки дешевшим витратам на будівництво, субсидіям і технічним ноу-хау.

Читайте також: У Кенії вперше виявили родовища колтану – цінного мінералу для електроніки

Проблеми Albemarle, яка намагається знайти робітників з необхідними навичками для управління складним виробництвом на заводі в Кемертоні, можуть підштовхнути західних урядовців до активних дій.

Зокрема міністерка ресурсів Австралії Мадлен Кінг пообіцяла прискорити заплановані податкові стимули для переробки критично важливих мінералів.

Також Albemarle побудувала свою стратегію на сподіваннях, що автовиробники платитимуть надбавку за літій, яка забезпечить податкові пільги на їхні транспортні засоби.

Автовиробники отримують податкову знижку в розмірі 3 750 доларів на електромобілі, вироблені в Північній Америці, якщо матеріали, вміст яких в акумуляторі перевищує певний рівень, є вітчизняного виробництва або надходять від обраних торговельних партнерів чи переробляються.

Читайте також: «Золото дурнів» може виявитися справді цінним: чому

Мало бути багатою на ресурси країною, потрібно ще й технології їхнього видобутку та переробки мати. На прикладі літію вчений Володимир Хаустов у статті «Український літій: які перспективи?» пояснює, як через технологічну відсталість ми не використовуємо навіть уже наявних можливостей.