UA / RU
Підтримати ZN.ua

Нацбанк дозволив дистанційно відкривати рахунки в банках

Механізм затверджено новим Положенням про фінмоніторинг.

Національний банк затвердив нове Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, яким передбачена можливість дистанційного відкриття банківського рахунку.

"Тепер для відкриття рахунку в новому банку візит до відділення або особиста зустріч із представником банку не потрібнп", - йдеться а роз'ясненні НБУ, опублікованому в четвер, 21 травня.

Зокрема, регулятор затвердив повноцінний і спрощений механізми дистанційної ідентифікації клієнта.

Тепер працівник банку може поспілкуватися з клієнтом по відеозв'язку і перевірити у нього документи. Банк може дистанційного вважати дані з чіпа біометричного паспорта або ID-карти. Якщо у клієнта паспорт старого зразка (книжечка), співробітник повинен візуально оцінити документ, перевірити відповідність фото і провести додаткову перевірку з допомогою BankID, КЕП і додаткових документів, а також звірити дані з інформацією з бюро кредитних історій.

НБУ також оновив вимоги до виявлення кінцевих бенефіціарних власників. Тепер банки повинні користуватися інформацією не лише з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, але й з інших джерел.

Читайте також: "Ми на війні": через коронавірус Макрон оголосив про закриття в'їзду в Шенген і транспортну блокаду

Як повідомлялося, в квітні Нацбанк застосував заходи впливу до трьох комерційних банків за порушення вимог фінмоніторингу.

Креді Агріколь Банк отримав письмове застереження за невиконання зобов'язання негайно повідомити спеціально уповноважений орган про спробу встановити ділові відносини з фізособою, що включено до переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції.

МІБ також отримав письмове застереження за порушення вимог, які стосуються внутрішніх документів банку з питань фінмоніторингу, а також за неналежну оцінку фінансового стану клієнтів.

Полтава-банк оштрафований на 300 000 грн за те, що застосовував ризик-орієнтовані підходи аналізу фінансових операцій клієнтів на непостійній основі. Крім того, банк отримав письмове застереження за неналежне вивчення клієнтів.