UA / RU
Підтримати ZN.ua

Митниця "не помітила" 700 тис. тонн контрабандного бензину в 2012 році

Сплачені автомобілістами як "бензиновий" акциз мільярди гривень замість будівництва доріг пішли "в кишеню енергетичного угрупування".

Дані про імпорт бензину в Україну за 2012 рік, зафіксовані системою електронного контролю даних перевезених товарів "Укрзалізниці", і дані митних декларацій значно відрізняються між собою - на більш ніж 700 тис. тонн.

Про це в статті ZN.UA пише автор Роман Іванченко.

Наприкінці січня Мінфін дав офіційне підтвердження факту масової несплати акцизного збору з нафтопродуктів у 2012 році. У відомстві підрахували: в тіні залишилося близько 22,3% ринку бензину або близько 936,9 тис. тонн.

"Вийшло якось негоже: пальне купили, податки сплатили, а доріг немає. Куди пішли сплачені автомобілістами мільярди гривень?", - задається питанням автор.

"Візьму на себе сміливість стверджувати, а нижче спробую довести, що й нині головне джерело проблем (тінізації ринку нафтопродуктів - ред.) - контрабанда, хоча очевидно є втрати й від внутрішнього "виробництва", - пише далі автор.

Він нагадує: у своєму нещодавньому інтерв'ю ZN.UA колишній глава Держмитниці Ігор Калєтнік (а нині віце спікер Ради) заявив про неможливість існування у нинішніх умовах масштабних схем контрабанди нафтопродуктів. Він же підказав і можливий спосіб перевірки на наявність контрабанди: за його словами, це можна визначити, зіставивши "конкретні факти", тобто обсяги зафіксованих Митною службою нафтопродуктів і дані "Укрзалізниці" про їх ввезенні.

"Однак схоже, що сам Калєтнік зазначене їм порівняння митних і залізничних даних не робив. В іншому випадку цього інтерв'ю не було б. І ось чому", - пояснює далі автор.

Так, у згаданому листі Мінфіну з посиланням на дані митних декларацій йдеться про імпорт минулого року 2,03 млн тонн бензину. Проте за даними "Укрзалізниці", в 2012 році в Україну із-за кордону в режимі імпорту надійшло 2,742 млн тонн бензину. Різниця в даних складає трохи більше 700 тис. тонн (!), або 25% від усього імпорту.

"Після цього починаєш розуміти, чому пан Калєтнік захотів залишитися в парламенті...", - відзначає Іванченко.

ZN.UA

Нагадаємо, що будівництво доріг головним чином фінансують саме автомобілісти зі своєї кишені. Відбувається це шляхом включення акцизів у вартість нафтопродуктів. Відповідно присутня і певна логіка - чим більше їздиш, тим більше платиш державі за дороги.

Докладніше читайте в статті Романа Іванченка "Хто вкрав дороги?" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна". !zn


Читайте також:

Мінфін розкрив схему тіньового імпорту бензину на 4 млрд грн

Українські водії платять за дороги в десять разів більше, ніж йде на їх ремонт

Митницею в новому мегаміністерстві далі будуть займатися комуністи

Власник "Газ Україна" мільйонер Сергій Курченко розширює свою бізнес-імперію