UA / RU
Підтримати ZN.ua

Мінінфраструктури просить допомогу країн G7: на кордонах з ЄС іде штучне обмеження українського експорту

Україна хоче сприяння країн G7 в проведенні переговорів із західними країнами-сусідами.

Український експорт до ЄС, який здійснюється в рамках Угоди про асоціацію, штучно обмежується на кордонах з країнами Європейського Союзу. Про це заявив Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков під час зустрічі із послами країн G7.

"За останні 4 роки, з моменту укладання Угоди про асоціацію, товарообіг між Україною та Європейським Союзом збільшився більше ніж на 60%. З кожним роком цей показник зростатиме. Водночас зараз ми відчуваємо, що на наших кордонах з ЄС відбувається штучне обмеження українського експорту", - заявив Кубраков.

Читайте також: Стефанішина зробила прогноз щодо підписання угоди про "промисловий безвіз" з Євросоюзом

Він висловив сподівання, що країни великої сімки посприяють в проведенні переговорів з указаного питання.

"Ми розраховуємо на сприяння у запуску переговорного процесу щодо лібералізації міжнародних автомобільних вантажних перевезень", - сказав міністр.

За словами Кубракова, подібне рішення допоможе уникнути торговельної кризи, відійти від політики обмеження та стримування, а також значно розширити можливості для співпраці між Україною та країнами G7.

Між тим, нагадаємо, Світовий банк і країни ЄС склали план будівництва транс'європейської транспортної мережі TEN-T, який включає фінансування 39 інфраструктурних проектів в Україні на суму 4,5 млрд євро. 

Більше того, 14 грудня 2021 року Єврокомісія оголосила про оновлення стратегічної мережі маршрутів та ланцюжків постачання продукції до країн Євросоюзу мережі  TEN-T.

Читайте також: Польща збільшила квоти для українських перевізників

Водночас, одна з причин проблеми з багатокілометровими чергами - типової картини на українському кордоні, в будь-якому регіоні, де є кордон із країнами ЄС, полягає в недостатній пропускній спроможності європейського кордону у тому числі  з боку України. Друга причина — нерегулярний характер руху. Аномальні черги можуть формуватися через сезонні фактори (у певні дні тижня, місяця або пору року) чи через зміну умов проїзду. Читайте про це в матеріалі Павла Кравчука та Ірини Сушко - "Українським вантажівкам готують нові правила перетину кордону".

Тим часом експорт з України до ЄС невпинно зростає, як і рух вантажних авто через кордон. У пандемічному 2020 році, коли кордони кілька місяців були майже закриті, а загальна кількість перетинань упала на наземному кордоні вдвічі-втричі, рух вантажівок продовжував наростати.

Читайте також: Польща недофінансовує побудову пунктів пропуску на кордоні з Україною - експерт

За даними польських прикордонників, 2020 року україно-польський кордон перетнули 812 тисяч вантажівок — на 8% більше, ніж 2019-го. У першому півріччі 2021 року зростання взагалі становило 23% до аналогічного періоду 2020-го.