UA / RU
Підтримати ZN.ua

McDonalds, Zara та IKEA в Україні: коли компанії відновлять роботу

Втрати мереж перевищили 50 млрд. гривень.

За перші два місяці бойових дій втрати роздрібних мереж в Україні перевищили 50 млрд. гривень. Про це йдеться у результатах спільного дослідження УСТЦ та Асоціації рітейлерів України, повідомив голова Української ради торгових центрів (УСТЦ) Максим Гаврюшин для РБК-Україна.

І це лише прямі збитки внаслідок руйнування торгових точок та втрати товару, без урахування недоотриманого прибутку.

У розрізі товарних груп найбільше постраждали продовольчі мережі. Вони оцінюють свої сумарні збитки у 30 млрд. гривень. Втрати fashion-ритейлерів становили 5,8 млрд гривень, а магазинів побутової техніки та електроніки – 3,6 млрд гривень.

«Водночас товарообіг продуктових операторів скоротився набагато менше, ніж в інших сегментах торгівлі. Якщо FMCG рітейлери у перші два місяці війни втратили менше 50% продажів, то реалізація в магазинах побутової техніки та електроніки скоротилася на 74%, у fashion-рітейлерів – на 83%, а в ювелірному сегменті – на 89%. Також дуже сильно впали показники роботи операторів розваг та громадського харчування. У квітні вони заявляли, що їхні обороти становлять лише 10-15% від довоєнних», - зазначив експерт.

Найбільш відомі бренди, які призупинили роботу в Україні: американська мережа громадського харчування McDonalds, іспанська fashion-група Inditex (Zara, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Pull & Bear, Stradivarius), польська LPP (Cropp, Sinsay, House, Mohito, Reserved), шведські H&M та IKEA.

Проте експерт упевнений у тому, що ті, хто ще не відкрився, планують зробити це найближчим часом. А інші чекають на закінчення активної фази бойових дій. Цілком зупинили свою роботу в Україні лише російські мережі.

Зазначається, що корпоративні правила багатьох західних компаній не дозволяють працювати в умовах, коли ведеться війна. Безпека працівників для них є пріоритетом. Тому українським колегам дуже складно переконати західний офіс отримати дозвіл на відкриття магазину.

"Але така робота постійно ведеться, і, я думаю, що вже влітку ми побачимо поновлення роботи багатьох великих гравців у західних регіонах, Києві та Центральній Україні", - уточнив експерт.

Серед них може бути і McDonalds, на повернення якого українці чекають з особливим ентузіазмом. Як нещодавно заявив глава відомства Дмитро Кулеба, МЗС не тільки встановило зв'язок з українським офісом і штаб-квартирою McDonald's у США, але й порушило питання відкриття ресторанів в офіційних контактах з урядом США, додавши, що процес відновлення їх роботи вже рухається.

Читайте також: Арешт майна олігарха з РФ на мільярд гривень: бізнесмен незаконно видобував корисні копалини та фінансував тероризм

Раніше повідомлялося, що продукція відомих брендів, які пішли з Росії через санкції, почала повертатися до РФ через Азію.