UA / RU
Підтримати ZN.ua

Консумерська асамблея України вимагає від влади активізувати роботу над реформою системи захисту прав споживачів

Активісти наполягають на запровадженні механізму "кешбек для споживача".

Майже 20 громадських об'єднань (ГО) споживачів, експертів, бізнес-асоціацій України, що стали учасниками Форуму Консумерської Асамблеї України на тему "Українська торгівля по-європейськи: доброчесний продавець – проактивний споживач", звернулися до президента України, спікера ВР та голів профільних Комітетів, голови уряду та міністрів із вимогою реальної реформи захисту прав споживачів та наближення українського законодавства до європейських норм згідно з Угодою про асоціацію Україна-ЄС.

"Ми, як ініціатори та організатори Форуму, дослідили поточну ситуацію в сфері торгівлі та констатуємо системні порушення законних прав споживачів", – йдеться в листі.

Активісти консумерського руху додали до звернення Резолюцію Форуму, який відбувся до Дня працівників торгівлі в Україні. В Резолюції перелічені першочергові кроки до реформи. Серед них учасники Консумерської асамблеї вбачають термінове напрацювання нової редакції Закону "Про захист прав споживачів" у робочій групі згідно з наказом №884 від 25.06.2018 р. Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

Також, на думку найбільших громадських об'єднань, що опікуються захистом прав споживачів, інноваційним рішенням у сфері торгівлі стане "кешбек для споживача". По суті, його реалізація – це запровадження матеріального заохочення покупця в отриманні фіскального чеку та здійснення контролю за тим, як саме відбувається фіскалізація.

Мова йде про законопроект "Про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо створення умов для дистанційної торгівлі та детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг", розроблений Міністерством фінансів, та відомий під назвою "кешбек для споживача". Адже консумерські активісти констатують, що працівники Держпродспоживслужби неефективні у сучасній практиці – надають некоректні відповіді на скарги споживачів, затягують терміни розгляду скарг по суті та схильні до корупції.

Автори звернення також наголосили на необхідності розробки змін до Закону "Про електронну комерцію" щодо відповідальності суб'єкта господарювання, що реалізує товари за допомогою інтернет-ресурсу, за відсутність або неповноту інформації, що необхідна для ідентифікації конкретного суб'єкта господарювання як по відношенню до продавця, так і власника інтернет-ресурсу.

Нагадаємо, у Києві відбувся Форум Консумерської Асамблеї України, під час якої представники найбільших громадських організацій та рухів України із захисту прав споживачів заявили про об'єднання зусиль задля реалізації європейського вектору розвитку країни та створення в країні ефективної системи прав споживачів. Серед підписантів резолюції з боку активістів громадських організацій та рухів за права споживачів: Всеукраїнська федерація споживачів "ПУЛЬС", ГО "Всеукраїнське об'єднання споживачів страхових послуг "Страховий захист", ГО "Союз споживачів України" , ГО "Всеукраїнська асоціація з питань захисту прав споживачів "Споживча Довіра", ГО "Новий день Україна", ГО "Науково-дослідний центр експертиз "Тест", ГО "Інститут споживчих програм" тощо.