UA / RU
Підтримати ZN.ua

Компанія "Антонов" припинила роботи над новим літаком "Мрія": у чому причина

Раніше будівництво такого літака оцінювали у 300-400 мільйонів доларів.

Акціонерне товариство "Антонов" завершило всі термінові роботи, пов’язані з відновленням найбільшого у світі літака Ан-225 "Мрія", та планує продовжити їх після завершення бойових дій в Україні.

Про це повідомили джерела "ЕП" в компанії.

Читайте також: АН-225 "Мрія" це фетиш радянської промисловості, ринок не потребує таких літаків — інженер-випробувач

Наразі фахівці "Антонова" завершили дефектацію зруйнованого літака – процедури, яка передбачала попереднє розбирання обладнання, ретельний огляд та виміри для порівняння з номінальними параметрами. Вона необхідна для збереження вцілілих компонентів. Процес відбувався у терміновому порядку, щоб не втратити можливі компоненти для майбутньої реконструкції. Тепер компанія зосередила свої ресурси на "пріоритетніших для держави завданнях".

КМДА, Олексій Самсонов

Фінансування робіт відбувалося зі спеціального фонду, створеного для відбудови Ан-225. На рахунку цього фонду зібрали близько трьох мільйонів доларів, значна частина яких надійшла як роялті від продажу доповнення до популярної гри Microsoft Flight Simulator, що містить модель літака "Мрія".

За угодою з Microsoft, протягом першого року продажів доповнення, компанія перераховувала 100% доходів на рахунки "Антонова" із чіткою умовою, що ці гроші  мають використати виключно на відновлення літака.

КМДА, Олексій Самсонов

Остаточну вартість нового літака Ан-225 ще не визначили, оскільки вона залежатиме від можливості використання комплектуючих з російських літаків "Руслан", які наразі перебувають в Канаді, а також у Німеччині – їх можуть конфіскувати на користь України.

Читайте також: «Антонов» разом з Boeing співпрацюватимуть у сфері безпілотників

Нагадаємо, 24 лютого 2022 року в результаті повітряної атаки військ РФ на аеропорт Гостомель під Києвом був спалений найбільший літак у світі українського виробництва - АН-225 "Мрія". Знищення літака назвали вандалізмом світового масштабу.

У 2019 році будівництво другої "Мрії" оцінювалося Україною в 300-400 мільйонів доларів.

За інформацією видання Bild, "Мрія" напередодні вторгнення Росії мала полетіти в Німеччину, де для цього уже підготували місце в аеропорту Лейпцига. Увечері напередодні повномасштабної війни літак був заправлений, завантажений і повністю готовий для польоту. Навіть екіпаж і пілоти сіли на борт, але, за словами капітана Дмитра Антонова, їм не дозволили злетіти – такою була вказівка вищого керівництва.