UA / RU
Підтримати ZN.ua

Коломойський хоче купити авіакомпанію МАУ

У приватизації "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) хоче взяти участь "Дніпроавіа" Ігоря Коломойського - вона готова заплатити вдвічі більше мінімальної вартості і, якщо її не допустять до конкурсу, буде відстоювати свої інтереси в судах.

У приватизації "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) хоче взяти участь "Дніпроавіа" Ігоря Коломойського - вона готова заплатити вдвічі більше мінімальної вартості і, якщо її не допустять до конкурсу, буде відстоювати свої інтереси в судах. Хоча більше право на приватизацію МАУ і мають нинішні акціонери, "Дніпроавіа" зберігає всі шанси виграти суд. Про це у понеділок, 13 грудня, пише газета "Коммерсантъ-Украина".Авіакомпанія "Дніпроавіа", що належить структурам співвласника Приватбанку Ігоря Коломойського, готова купити держпакет із 61,58% акцій "Міжнародних авіаліній України" (МАУ) і заплатити за нього «справедливу ринкову ціну»  516,84 млн грн ($65 млн). У листі голові Фонду державного майна (ФДМ) України Олександру Рябченку голова правління "Дніпроавіа" Сергій Ткаченко просить організувати відкритий продаж держпакету. За словами прес-секретаря ФДМУ Ніни Яворської, незважаючи на заяви "Дніпроавіа", Фонд зобов'язаний спочатку запропонувати держпакет чинним акціонерам: "Порушувати норми закону ми не маємо наміру. Фонд все ще проводить оцінку майна МАУ, і заявлена раніше сума 250 млн грн не була оцінкою пакету. Глава ФДМ лише зазначив, що ціна повинна бути не нижчою", - підкреслила пані Яворська. З юридичної точки зору у "Дніпроавіа", якщо її інтереси в конкурсі не будуть враховані, є високі шанси скасувати його результати. "Справа в тому, що згідно із законодавством пріоритетне право викупу акцій у ПрАТ мають діючі акціонери. З іншого боку, якщо мова йде про приватизацію державного пакету акцій, діє ціла низка законів, які стверджують, що конкурс повинен бути відкритим", - вважає керуючий партнер Astapov Lawyers Андрій Астапов. Окрім того, він вважає, що власники "Дніпроавіа" можуть спиратися на указ президента про необхідність відкритої приватизації. За словами партнера юридичної фірми "Ільяшов і партнери" Романа Марченка, закон "Про приватизацію державного майна" в даному випадку є спеціальним: "А з точки зору чистого права спеціальне законодавство пріоритетне у порівнянні з іншими законами". Втім, подібні суперечки зазвичай вирішуються "у високих кабінетах, а не в судах", переконаний пан Марченко. І результат справи, на його думку, буде залежати від того, чи погодиться Кабмін проводити відкритий конкурс і допустити до нього "Дніпроавіа". Ірина Кава відзначає, що навіть якщо "Дніпроавіа" не доб'ється допуску до конкурсу, вона може затягнути процес приватизації. Нагадаємо,у  листопаді ФДМ прийняв рішення приватизувати МАУ до кінця року, причому переважне право на участь у приватизації мають діючі акціонери авіакомпанії, серед яких - структури засновника "АероСвіту" Арона Майберга (вчора не зміг прокоментувати це питання). 3 листопада МАУ були перереєстровані із ЗАТ у ПрАТ, при цьому до статуту внесено пункт про переважне право акціонерів на викуп акцій. Раніше голова ФДМ Олександр Рябченко заявляв, що фонд планує отримати від продажу МАУ не менше 250 млн грн. "Якщо оцінка буде меншою, ми не будемо продавати", - зазначив він.