UA / RU
Підтримати ZN.ua

Колектори візьмуться за абонентів-боржників

Кабельні та мобільні оператори почали залучати колекторів до процесу стягнення боргів зі своїх абонентів. При цьому колектори використовують стандартні методи роботи - розсилку SMS і дзвінки боржникам, інформуючи їх про необхідність погасити заборгованість. Про це у понеділок, 8 листопада, пише газета "Дело".

Кабельні та мобільні оператори почали залучати колекторів до процесу стягнення боргів зі своїх абонентів. При цьому колектори використовують стандартні методи роботи - розсилку SMS і дзвінки боржникам, інформуючи їх про необхідність погасити заборгованість. Про це у понеділок, 8 листопада, пише газета "Дело".

Практику залучення колекторів активно використовує телекомунікаційна компанія «Воля». «Називати компанії-колектори без їхньої згоди ми не маємо права за умовами контрактів, але їх декілька», - повідомили у прес-службі «Волі». Як стало відомо «Делу», борги з абонентів «Волі» вибивають як мінімум три фірми - «Вердикт», Сredit Collection Group і «Укрфінанси».

При цьому у компанії підкреслюють, що колектори починають роботу з боржником вже в крайньому випадку. «Непогашення заборгованості протягом більш ніж трьох місяців з моменту її виникнення, незалежно від розмірів боргу, є підставою для того, щоб серйозно засумніватися у намірі оплатити спожиту послугу», - каже Аліна Сігда.

Шляхом залучення «збирачів боргів» пішов і «Київстар». «Компанія працює з двома колекторськими компаніями. Умови їхньої роботи жорстко регламентуються договором. Без повідомлення «Київстару» колектори не можуть здійснювати жодних дій», - пояснює начальник прес-служби «Київстару» Юлія Шиліна.

У компанії підкреслюють, що колекторські компанії залучаються до роботи з тими боржниками, які однозначно класифікуються як ті, що свідомо оминають сплату отриманих послуг.

Як зазначає Юлія Шиліна, на ринку зв'язку найбільший відсоток справ, які передано колекторам, це шахрайські операції з мобільним зв'язком. На другому місці - юридичні особи.

У телекомунікаційних компаніях стверджують, що мають усі правові підстави передавати контактну інформацію про клієнтів третім особам, зокрема колекторам, оскільки це передбачено законом про телекомунікації, а також правилами надання послуг, які підписують абоненти при укладенні договору з компанією.

«Законодавство не забороняє залучення колекторів до роботи з абонентами. Очевидно, що економічно це виправдано, оскільки блокування послуги для боржника зовсім не означає, що він автоматично погасить заборгованість. У деяких випадках використовується і принцип хард-колекшн, коли колектори виїжджають на місце і проводять профілактичні бесіди з абонентами. Але масово використовувати такий підхід неефективно», - розповідає юрист Олексій Дідковський.

За матеріалами: Дело