Головними напрямами реформування податкової служби глава ДПСУ Олександр Клименко бачить спрощення системи адміністрування податків, скорочення функцій і різних паперових довідок, радикальне зменшення кількості перевірок, перехід на «безконтактні» методи моніторингу підприємців і посилення аналітичної складової своєї роботи.
Про це глава Державної податкової служби (ДПСУ) України Олександр Клименко розповів в інтерв'ю ZN.UA.
«По-перше, радикально зменшуємо кількість перевірок - за минулий рік майже на половину: до 12 тис. порівняно з 23 тис. 2010-го. Цього року плануємо скоротити ще в півтора разу - до 8 тис. Для малого бізнесу взагалі запроваджено мораторій на перевірки - ми його подовжуємо й на другий квартал 2012-го.
По-друге, удвічі збільшили відшкодування ПДВ. 43 млрд. грн. відшкодовано за 2011 рік порівняно з 24 млрд. 2010-го. Із них 16 млрд. в автоматичному режимі. Скільки було скепсису з приводу того, що автоматичне відшкодування запрацює? Нас теж обвинувачували, що це працює для кількох підприємств, а тепер це вже стало нормальною практикою!
По-третє, дерегуляція. Ми сьогодні скоротили видачу довідок. 80% усіх запитів іде на одержання довідки про відсутність заборгованостей, яка потрібна для участі підприємства в тендерах тощо. Її видавали за 15 днів, а тепер - за п’ять. Тобто за рахунок оптимізації внутрішніх процесів утричі скоротили терміни проходження документів».
По-четверте, зазначає Клименко, скорочення функцій і спрощення процесів податкової дозволить продовжити оптимізацію структури і чисельності відомства без втрати якості роботи.
По-п'яте, каже він, увага буде приділятися аналітиці і стратегічному плануванню: «Ми прагнемо бути зрозумілими для бізнесу, для інвесторів, зокрема іноземних». Для цього, повідомив Клименко, ДПСУ в якості консультантів для вироблення відповідної стратегії з урахуванням всіх світових трендів залучено одну з консалтингових компаній «великої четвірки» - PriceWaterhouseCoopers.
«Перш за все скажу, що ми визнаємо існування цієї проблеми й уже займаємося її розв’язанням. Податкова служба - один із ключових інститутів, що впливають на бізнес-клімат у країні. Ми усвідомлюємо всю міру відповідальності та розуміємо, що нам потрібно робити. І не збираємося перекладати цю відповідальність на чиїсь плечі і говорити, що ми дали свої пропозиції, а нас почули чи не почули. Домагатимемося реалізації кожної нашої ініціативи й уже це робимо.
І ми побачимо, що ті реформи, які ми проводимо сьогодні, - це буде основа завтрашньої України. Я відповідаю за свої слова і вірю в них. І моя мотивація роботи тут - це можливість цих змін. І щодня я сиджу, читаю, думаю, роблю, готуюся. Що я зробив, що не зробив, що встиг, чого не встиг. Оце важливо», - резюмував він.