UA / RU
Підтримати ZN.ua

Китайці прагнуть заволодіти українськими авіабудівними технологіями — експерт

При цьому розміщувати великі замовлення на "Мотор Січ" китайці не поспішають, хоча, як мінімум, у трьох їх проектах українські технології носять критичний характер.

Ще 2005 року між "Мотор Січчю" та "Івченко-Прогрес" було укладено угоду, згідно з якою фірма Богуслаєва безоплатно на 60 років отримала конструкторську й експлуатаційну документацію на всю лінійку двигунів. Як і чому така угода стала можливою – тема окремого розслідування. Отже, через отримання "китайським інвестором" контрольного пакета підприємства виникала теоретична можливість отримання іншою державою українських критичних базових технологій в авіаційному двигунобудуванні. В результаті, Україна потенційно втрачала б свої провідні світові позиції на цьому ринку та ринку авіаремонту. Для повного апокаліпсису не виключалася й можливість знищення новими власниками виробничих потужностей у Запоріжжі, як це сталося колись із суднобудівною галуззю України, в яку "інвестував" російський бізнес.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Ігор Левченко, Центр досліджень армії, конверсії і роззброєння. За його словами, що стосується Китаю, то він об'єктивно зацікавлений в отриманні продукції й технології ПАТ "Мотор Січ" та "Івченко-Прогрес". При цьому розміщувати великі замовлення на "Мотор Січі" китайці не поспішають, хоча, як мінімум, у трьох їхніх проектах українські технології носять критичний характер.

"По-перше, це програма легкого навчально-бойового літака L-15, який має запорізький двигун АІ-222-25 та добрі перспективи, зокрема експортні. Спроби китайців поставити на літак свій двигун з відповідними ТТХ поки що успіхами не увінчалися. По-друге, це проєкт важкого військово-транспортного літака Xian Y-20, що використовує російські двигуни від Іл-76. Але їх потужність визнана недостатньою, тому китайці з 2006 року безуспішно намагаються довести до пуття свій двигун WS-18. Отже, літак готовий, а в серію не йде, - нема двигуна. І третій проєкт - AHL (Advanced Heavy Lift), важкий вертоліт, який розробляється в рамках спільного проєкту з росіянами. Хоча він існує тільки на папері, проте фахівці розуміють: підняти його в повітря найкраще зможуть запорізькі двигуни. Навіть модель називається – АІ-136Т", - зазначає експерт.

Детальніше про продаж "Мотор Січ" читайте в статті Ігоря Левченка "Китайська сага "Мотор Січі": стратегічний інвестор чи "лижний інструктор"?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".