У Верховній Раді у вівторок було зареєстровано два законопроекти Кабінету міністрів, що вносять зміни до Податкового кодексу та інші законодавчі акти України щодо подальшого вдосконалення адміністрування податків і зборів.
Тексти відповідних законопроектів № 11284 та № 11285 оприлюднено на веб-сторінці парламенту.
Раніше Міністерство фінансів України спільно з Державною податковою службою (ДПС) України розробили і представили на розгляд Кабінету міністрів законопроекти, що передбачають цілий ряд законодавчих податкових нововведень.
Законопроекти підготовлені з метою комплексного вирішення проблем адміністрування податків, створення умов для більш ефективного виконання органами ДПС своїх функцій і забезпечення збалансованості державного бюджету.
/system/ckeditor_assets404IMAGE
Ініціатива передбачає скасування обмежень за критерієм кількості найманих працівників для п'ятої та шостої груп платників єдиного податку, що, на думку авторів документа, сприятиме створенню додаткових робочих місць. Документом також запропоновано зниження ставки єдиного податку для п'ятої та шостої груп з 7% і 10% до 5% і 7%, введення електронної форми заповнення заяви про перехід на спрощену систему оподаткування.
Відзначимо, що в законопроектах не передбачено право ДПС самостійно списувати кошти з рахунків компаній, які мають податковий борг, а також без суду вилучати власність платника податку, що перебуває в податковій заставі.
У податковій сподіваються за допомогою даного законопроекту вирішити проблемні питання оподаткування ринку цінних паперів: передбачено введення особливої системи оподаткування операцій з цінними паперами та деривативами, крім операцій з корпоративними правами, що повинно привести до зменшення об'єму схемних операцій з цінними паперами на ринку.
«Проблема з ухилення від оподаткування шляхом використання офшорних нерезидентів та нерезидентів в країнах з пільговим оподаткуванням (ставка податку на прибуток на 6 процентних пунктів і більше нижчі, ніж в Україні) повинна вирішуватися шляхом впровадження формування доходів для цілей оподаткування у розмірі 120% вартості проданих таким нерезидентам товарів (робіт, послуг) », - пояснили прес-служба податкової.
/system/ckeditor_assets404IMAGE
Законопроектом передбачено розширення кола платників збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, в тому числі і для суб'єктів господарювання, які закуповують природний газ для забезпечення власних потреб в якості палива і сировини у нерезидентів, а також нафтогазовидобувних підприємств , що використовують видобутий природний газ в якості палива і сировини не тільки для цілей нафтогазовидобутку.
Таку надбавку платитимуть суб'єкти господарської діяльності, які закуповують газ для своїх потреб у нерезидентів, і нафтогазовидобувні підприємства по ставці 8% митної вартості та 16% вартості газу, використаного в якості палива або сировини.
Крім того, законопроектом передбачається встановити шестимісячний строк використання марок акцизного збору старого зразка у разі їх заміни на нові, а також ввести авансову сплату акцизу при їх придбанні.
Крім того, ДПС планує зобов'язати суб'єктів господарювання, що належать до третьої-шостої групи платників єдиного податку, що продають товари класу luxury, застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО).
Законопроектом запропоновано, що обов'язкове застосування РРО торкнеться виключно платників податків, що відносяться до третьої-шостої групи платників єдиного податку. Ці підприємства вже працюють із застосуванням касових апаратів, законопроект спрямований на встановлення більш жорстких вимог до застосування РРО підприємствами групи luxury (а саме реалізаторів дорогих годинників, ювелірних виробів, дорогої побутової техніки і т.д.). Разом з тим суб'єктів господарювання, що належать до першої та другої групи, норма не торкнеться. ! Zn
Читайте також: