UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кабмін затвердив держпрограму розвитку автомобільних доріг на 2013-2018 роки

За держпрограмою розвитку автодоріг, кошти держбюджету складуть близько двох третин обсягу фінансування.

Кабінет міністрів затвердив Державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг загального користування на 2013-2018 рр.

Згідно з постановою уряду №696 від 11 липня 2013 року, оприлюдненою на веб-сайті Кабміну, прогнозований обсяг фінансування програми становить 214,034 млрд грн, у тому числі з урахуванням погашення зобов'язань за кредитами 39,253 млрд грн.

При цьому кошти держбюджету складуть 133,582 млрд грн, з інших джерел - 80,452 млрд грн, у тому числі, кошти міжнародних фінансових організацій - 18,092 млрд грн, кредитні кошти - 42,36 млрд грн, кошти інвесторів - 20 млрд грн.

Обсяги фінансування програми будуть визначатися щорічно при розробці проекту держбюджету на відповідний рік з урахуванням його можливостей.

Нагадаємо, що віце-прем'єр Олександр Вілкул, який відповідає за інфраструктуру, запропонував затвердити програму розвитку автомобільних доріг на 2013-2018 рр., передати місцевим адміністраціям 117 тис. з 169,5 тис. км доріг і "створити прозору систему фінансування будівництва і ремонту доріг" (ZN.UA №20 від 7 червня).

Під прозорою системою малося на увазі створення спецфонду, де будуть акумулювати гроші на дороги, або в бюджетному розпису ці гроші будуть прописані не разом з іншими витратами, а окремим рядком.

Згідно з проектом програми, за шість років на автодороги мало бути витрачено 264,55 млрд грн, тобто більше 40 млрд на рік. Але у 2013 році всі витрати Укравтодору складають 16,9 млрд грн, з яких тільки 5 млрд йдуть на будівництво та ремонт 2,4 млрд - субвенції місцевим бюджетам, інші гроші - і це левова частка - йдуть на погашення кредитів, взятих урядом, і облігацій, випущених самим Укравтодором.

У програмі розглядалися три варіанти фінансування: збереження нинішньої системи (тобто кредити плюс збори від паливного акцизу, в який включено дорожній збір), фінансування за рахунок приватних інвесторів і за рахунок державно-приватного партнерства, включаючи концесії. Проект було відправлено на доопрацювання. За затвердженою програмою, кошти держбюджету склали близько двох третин. !zn

Читайте також:

Програма розвитку сподівань на хороші дороги

Україна: на шляху до нової якості дорожньої інфраструктури