UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кабмін шукає приватних інвесторів для кредитування інвестпроектів у морських портах

Інвестиції хочуть компенсувати за рахунок портових зборів.

Уряд хоче залучити приватних інвесторів до модернізації портів. Про це йдеться у проекті постанови Кабінету міністрів "Деякі питання компенсації інвестицій, внесених суб'єктами господарювання до стратегічних об'єктів портової інфраструктури, які є об'єктами державної власності". Натомість в обмін на інвестиції влада пропонує механізм компенсації за рахунок портових зборів.

Читайте також: Одеський припортовий завод знов зайнятий бізнесом, проте непрофільним: що перевалюють

"У зв'язку з військовою агресією РФ проти України існує проблема недостатнього фінансування морської галузі, у тому числі у зв'язку з недосконалою фіскальною політикою, що призводить до нестачі коштів у державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ)", - сказано в записці до проекту ухвали.

Читайте також: З початку війни в Чорному морі загинуло 50 тисяч дельфінів – екологи

Ще до війни потреба ДП "АМПУ" у фінансуванні проектів із ремонту понад 48 причалів становила 12 млрд грн протягом чотирьох років. Адміністрація уклала договори на низку проектів будівництва, проте через брак коштів не змогла реалізувати навіть частини цих проектів. У той же час, АМПУ зобов'язана підтримувати в належному стані портову інфраструктуру, в тому числі причальну. На балансі ДП станом на 24 лютого 2022 року було 265 причалів (вантажних, допоміжних, пасажирських), розташованих у 13 морських портах України, з яких:

Проект Кабміну обумовлює порядок укладання договорів, а також містить зміни до постанови Кабміну №899 від 3 жовтня 2012 року, згідно з якими не обов'язково мати затверджений фінплан для інвестування у модернізацію порту.

При цьому розмір компенсації інвестицій не повинен перевищувати розміру сплачених інвестором коштів. Інвестором може бути юридична особа або фізична особа-підприємець. Інвесторів на одному об'єкті може бути кілька.

У той же час дія нового порядку не поширюватиметься на договори державно-приватного партнерства - концесійні договори та договори оренди державного майна.

Раніше ми писали про те, що українське зерно вивозять залізницею у напрямку морських портів Великої Одеси. Переорієнтацію помітили в "Укрзалізниці". Там розповіли, що фіксується зменшення обсягів передачі зернових вантажів на кордонах із усіма без винятку сусідніми країнами Угорщиною, Словаччиною, Польщею, Румунією.