У Європейській комісії підтримують збереження Угоди про лібералізацію перевезень між Україною та ЄС. Водночас там наголосили, що умови, в яких водії опинилися через блокаду, є драматичними. Від цієї ситуації обидві сторони отримують збитки.
Про це сказала єврокомісарка з питань транспорту Адіна Велян, слова якої цитує «Суспільне».
«Пінг-понг між Україною та Єврокомісією – це несправедливо. Тим часом люди страждають, а наш зовнішній кордон ЄС стає заручником. Отже, ідея повернення до дозволів є неприйнятною», – наголосила Велян.
Посадовиця додала, що «твердо вирішила» захищати Угоду про лібералізацію перевезень між Україною та ЄС і продовжувати пояснювати її переваги як для європейського ринку, так і для України й Молдови.
Також Велян заявила, що за низьких температур та без належних санітарно-гігієнічних умов, становище водіїв вантажівок, заблокованих на кордоні, є драматичним.
«Ми не можемо ігнорувати неймовірні труднощі, які переживають водії, від яких залежить наша економіка. Втрати для ланцюгів постачання в ЄС, включаючи Польщу та Україну, є значними», – наголосила єврокомісарка.
Вона зауважила, що європейські служби спілкувалися з протестувальниками та владою обох країн, аби знайти прийнятні рішення в межах чинного законодавства. За словами Велян, Єврокомісія запропонувала список із 13 пунктів, які мають вирішити занепокоєння протестувальників.
«Ця угода погоджена Єврорадою, має чіткі рамки, обмежену лібералізацію, і якщо щось відбувається поза межами цієї угоди, то першочергова відповідальність за її вирішення лежить на національному органі влади», - підсумувала посадовиця.
Нагадаємо, за словами посла України в Польщі Василя Зварича, представники урядів знайшли певні точки дотику й компроміси, аби протестувальники з польського боку припинили блокувати кордон.
Не дивно, що блокування польськими перевізниками пунктів пропуску щодень генерує нову теорію змови, — раціонального у діях поляків годі й шукати. Більш того, збитки Польщі такі, що ми не здивуємося, якщо місцеві підприємці зрештою вийдуть на протести проти протестів місцевих автоперевізників.
Спираючись на цифри, ситуацію пояснює Юлія Самаєва у статті «Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити».