UA / RU
Підтримати ZN.ua

ЄС має намір змусити всі свої підприємства платити за викиди СО2

Відповідний план пропонує Єврокомісія.

Європейська комісія сьогодні, 14 липня, має намір представить великий пакет законодавчих пропозицій для мети скоротити викиди вуглекислого газу країнами-членами ЄС на 55% до 2030 року.

Як пише LIGA.net зі посиланням на Euronews, план "Готовність 55" включає введення нових правил боротьби зі змінами клімату та оновлення вже існуючих.

При цьому розширено список тих, хто найбільше забруднює повітря - їх зобов'яжуть платити за викиди. План передбачає включення в систему торгівлі квотами на СО2 морського судноплавства і підприємства важкої промисловості, а також більш жорсткі умови для цивільної авіації.

Однак багато галузей європейської економіки, такі як наземний і повітряний транспорт, вже заявили, що перейти на нові типи двигунів, не втративши значну кількість пасажирів і вантажів, за такий короткий термін не зможуть.

План "Готовність 55" вперше передбачає включення в систему торгівлі квотами на вуглекислий газ морського судноплавства. Але на нього припадає в Євросоюзі 13% всіх викидів, пов'язаних з транспортом.

План також передбачає створення більш жорстких умов для цивільної авіації, що здійснює рейси всередині ЄС. Брюссель визнає, це значно збільшить "конкурентна перевага НЕ-європейських компаній і вузлових аеропортів, що знаходяться за межами ЄС".

Читайте також: Екологічна катастрофа в Донбасі може статися вже через пару місяців — Резніков

В Україні планують затвердити Національний план дій з охорони навколишнього природного середовища на 2021-2025 роки. Станом на сьогоднішній день поводження з відходами в Україні дуже хаотичне і не відповідає європейським нормам. Україна - найбрудніша країна в Європі і одна з найбрудніших в світі. Понад 25 тис. нелегальних сміттєзвалищ. Відсутність переробки та сортування. 95% побутових відходів надходять на полігон і захоронюються там. Збитки від забруднення грунтів через засмічення території тільки за 2019 рік склали понад мільярд гривень. І це тільки офіційні дані, розраховані за старими радянськими методиками. Насправді збитки значно більше. Штрафи за засмічення не оновлювалися з 1990-х років. Тому міжнародні інвестори не бачать сенсу будувати в Україні сучасні сміттєпереробні заводи. Детальніше читайте в матеріалі "Президент ініціює реформи в сфері навколишнього середовища: чого нам очікувати?"