Переважна більшість українців не купують товари, продавець/виробник яких не залишив ринок РФ. Про це свідчать дані дослідження «Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення», котре провела компанія «Делойт».
«Невід’ємною частиною споживацької поведінки співвітчизників залишається громадянська позиція. Як і минулого року, абсолютна більшість споживачів (70%) продовжує бойкотувати виробників товарів/продавців, які не залишили ринок країни-агресора», - розповідає Олександр Ямпольський, директор, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції «Делойт» в Україні.
Ключові цифри споживацької активності, згідно з дослідженням, такі:
- 70% українців не купують товари, продавець/виробник яких не залишив ринок РФ;
- 65% економлять на категорії «Дозвілля та розваги поза домом»;
- 58% зазначають про зниження активності щодо відвідування кінотеатрів/концертів;
- 51% українців не економлять на ліках;
- 47% українців купують їжу як стратегічний запас;
- 43% купують ліки про запас;
- 32% українців почали витрачати більше на продукти харчування;
- на 32% зросли витрати українців у категорії «Перегляд ТБ і стримінгових каналів».
Фахівці «Делойт» дослідили також вплив місця проживання на споживацьку активність:
- ті громадяни, які виїхали, є лідерами за частотою здійснення покупок та за розміром середнього чека в більшості категорій товарів;
- середній чек українців за кордоном на 30% перевищує середній чек українців, місце проживання яких не змінилось, як у офлайн-магазинах, так і в онлайн-магазинах;
- середній чек внутрішньо переміщених осіб у офлайн-магазинах на 21% менший, аніж середній чек українців, місце проживання яких не змінилось (на 7% – в онлайн-магазинах).
Раніше ми писали про те, що Єврокомісія ініціювала розслідування щодо можливих порушень китайським маркетплейсом AliExpress європейського законодавства.