UA / RU
Підтримати ZN.ua

Як дорожнім компаніям подаватися на великі тендери?

Після тенденції 2020-го до укрупнення дорожньо-будівельного ринку компанії отримали змогу об’єднуватися у консорціуми, щоб претендувати на крупні тендери. Це стало можливим після набуття чинності змін до Закону «Про публічні закупівлі» від 19 квітня 2020 року.

Артем Гриненко, генеральний директор Всеукраїнського дорожнього Консорціуму, розповів у інтерв’ю UBR про особливості роботи на дорожньому ринку України та участь у тендерних закупівлях.

«На старті до Консорціуму увійшли 8 провідних дорожніх компаній, які прагнуть будувати українські дороги, мають для цього позитивний досвід та матеріальну базу. Сьогодні їх вже 11», - пояснив Артем Гриненко.

Сукупно потужності Консорціуму складають 1520 одиниць техніки, 20 асфальтобетонних заводів, 1806 штатних працівників. За останні три роки сума виконаних контрактів склала 10,5 млрд грн. Розташуванням асфальто-бетонних заводів ВДК охоплює 15 областей України. Фактично, консорціум дає можливість подавати сукупні потужності під час участі у тендерах в одній юридичній особі.

«Наразі ми подали заявки більш ніж на 50 тендерів у 12 областях України на загальну суму 15 млрд грн. І Консорціум повністю відповідає за усіма вимогами цим закупівлям. Наша внутрішня політика - не брати участь у тендерах, умови яких не зможемо виконати» - додав гендиректор ВДК.

Але, не дивлячись на законні підстави така форма господарювання як Консорціум, не прагне приживатися в українській дорожньо-будівельній галузі. За словами Артема Гриненко ВДК стикається з випадками, коли тендер підготовлений під конкретні компанії, а в документації фігурують нереалістичні вимоги. Наприклад, замовник прописує у вимогах кран, який має пересуватися виключно на гусеничному ході, або гарантію від конкретного банку, або фарбу для розмітки від конкретного виробника.

«Це штучні перепони, які призводять до гальмування закупівель. Головне - це релевантний досвід виконання робіт. І за цим критерієм ми відповідаємо більшості великих тендерів», - підбив висновок Артем Гриненко.

Наразі із 46 скарг, які ВДК подали на розгляд АМКУ задовольнив 41. І це є підтвердженням того, що є місце дискримінації у закупівлях, а Консорціум лише захищає свої права.

«Поки замовники будуть порушувати умови та заточувати тендери під конкретні компанії, ми будемо діяти в рамках закону та оскаржувати їх дії», - зазначив гендиректор ВДК.