За інформацією джерел DT.UA, спільно розроблений варіант транзиту газу через ГТС України, Словаччини та Австрії до входу в ГТС Італії запропонований на розгляд президенту і уряду України.
Про це у своїй статті для DT.UA пише Алла Єрьоменко. За її словами, основні аспекти пропозиції вперше були оголошені у ході Третього газового форуму.
Навіщо це знадобилося "Нафтогазу України" і фактичному оператору української ГТС "Укртрансгазу", голова НАКу Андрій Коболєв пояснює тим, що участь у транспортуванні газу вагомих європейських партнерів дає більше шансів на завантаження вітчизняної ГТС після закінчення контракту з "Газпромом" у 2020 р.
У той же час Італія - найбільший імпортер російського трубопровідного газу, що поставляється в основному через ГТС України і Словаччини.
"Більше того, названа італійська компанія не так давно викупила 49% акцій австрійського оператора ГТС. Таким чином, трубопровідний маршрут доставки російського газу через Україну, Словаччину та Австрію для Snam і трейдерів ринку Італії є поки максимально економічно виправданим і вигідним", - зазначає автор.
Україні пропонують фактично лізинг ГТС. Словацько-італійський тандем цікавить, що думає з цього приводу уряд України як власник ГТС, чи виступить партнером ПАТ "Магістральні газопроводи України", яким Міненерговугільпром має намір передати активи ГТС, чи це буде інший оператор.
Але "для потенційних партнерів важливо, щоб це був незалежний оператор ГТС, як того вимагає Третій енергетичний пакет". "Український оператор ГТС може не передавати активи, а створити операційну компанію (TSO), з якої інші оператори і будуть співпрацювати. До власності об'єктів ГТС це не має відношення", - запевняє директор по зв'язках з ЄС Eustream Мілан Седлачек.
Детальніше про пошук нових партнерів з транспортування газу в Європу читайте у статті Алли Єрьоменко "Uno труба і багато problémy" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".