UA / RU
Підтримати ZN.ua

Іноземні лізингові компанії приготувались, що Росія викраде 400 літаків

Сьогодні останній день для повернення РФ літаків.

Сьогодні, 28 березня, закінчується період для російських авіакомпаній, що мають повернути понад 400 орендованих літаків на суму майже $10 млрд. Про це повідомляє Reuters.

Однак лізингодавці сумніваються, що авіакомпаній повернуть свої літаки.

"Боюсь, ми станемо свідками найбільшої крадіжки літаків в історії комерційної цивільної авіації", – сказав доцент кафедри управління повітряним транспортом Сінгапурського технологічного інституту Володимир Білоткач.

Бермудські острови та Ірландія, де зареєстрована більшість із літаків, призупинили дію сертифікатів льотної придатності, що означає, що польоти мають бути припинені. Але більшість літаків, як і раніше, літають за внутрішніми маршрутами Росії.

У матеріалі йдеться, що хоча літаки застраховані, безпрецедентний характер та масштаби потенційних збитків, ймовірно, означатимуть роки судових розглядів між орендодавцями та страховиками, перш ніж будуть ухвалені будь-які рішення про виплати.

І навіть якщо літаки будуть конфісковані, вартість, що відшкодовується, залишиться під питанням, тому що літаки повинні мати точні записи про технічне обслуговування, щоб гарантувати, що вони були оснащені справжніми деталями, що відстежуються,  — ще одна ланка, на яку спрямовані західні санкції щодо Росії.

Хоча загальна вартість літаків величезна, вплив на окремі лізингові компанії все ще може бути керованим, навіть якщо знадобиться списання, оскільки частку літаків, зданих в оренду російським авіакомпаніям, припадає менш як 10% портфелів більшості лізингових компаній.

"Це не завдасть шкоди цим підприємствам", – сказав Бред Дейлі, директор Alton Aviation Consultancy, який раніше працював в ірландському лізинговому гіганті AerCap Holdings. Проте, за його словами, "це справді змінює майбутній ринковий потенціал Росії".

Читайте також: Західні лізингодавці вимагають від РФ повернути понад 500 літаків - майже половину флоту Росії

Раніше Путін підписав указ про можливість націоналізувати іноземні літаки. Завдяки цьому російські авіакомпанії почали реєструвати права на борти у лізингу.