UA / RU
Підтримати ZN.ua

Fitch назвав країни, які найбільше постраждають від дешевої нафти

Росія в списку теж є - щоправда, для неї ризики не такі відчутні, як для інших країн.

Fitch розповів про вплив дешевої нафти на кредитні рейтинги країн

Найбільше через зниження цін на нафту ризикують ті країни, до бюджетів яких закладені висока вартість "чорного золота" і у яких є дефіцит бюджету. Зокрема серед таких країн Бахрейн, Ангола, Венесуела і Еквадор, йдеться в огляді міжнародного рейтингового агентства Fitch.

Низькі ціни на нафту вплинуть на стан бюджету та платіжного балансу більшості країн, що в свою чергу вплине на їх суверенні кредитні показники.

Нема чого хвилюватися через здешевлення нафти Кувейту, Абу-Дабі та Норвегії. У цих країнах виробництво нафти на душу населення більше, тому їм не доводиться направляти великі обсяги нафтової виручки на потреби населення, враховуючи закладені в бюджеті невисокі ціни на нафту. Крім того, в цих країнах за останні роки були створені профіцити бюджету і платіжного балансу, що також знижує вплив дешевої нафти на кредитні ризики даної категорії країн.

У третю категорію Fitch виділяє країни, для яких дешева нафта створює ризики скорочення бюджетних профіцитів і профіцитів платіжного балансу аж до дефіциту бюджетів цих країн в 2015 році.

Сюди відносяться Саудівська Аравія і Росія - збереження нафтових котирувань на низькому рівні в 2015 році може зчинити певний тиск на рейтинги цих країн, відзначають в Fitch.

У статті Збіг обставин чи кінець нафтової ери? в ZN.UA експерти писали, що цілком імовірним сценарієм може бути зниження цін на нафту до рівня 30-50 дол./бар., і навіть нижче - до 10 дол./бар., оскільки собівартість видобутку нафти в Саудівській Аравії, найбільшому експортером нафти на світовому ринку, не перевищує 2 дол./бар. Такий розвиток подій загрожує Росії настільки істотним скороченням експортних доходів, що вона буде змушена або поступитися Заходу (в тому числі по Україні) в обмін на відновлення колишніх цін і скасування економічних санкцій; або піти на окупацію Донецької, Луганської, частково Запорізької та Херсонської областей (щоб отримати можливість постачання Криму наземним транспортом), після чого посилити податковий тиск всередині країни та різко скоротити бюджетні витрати.