Фонд державного майна (ФДМ) України 31 серпня направив офіційне ЗАТ «Керуюча компанія «Брянський машинобудівний завод» (КК БМЗ), переможцю конкурсу з продажу 76% акцій - ВАТ «Холдингова компанія «Луганськтепловоз» із вимогою сплатити протягом 20 днів 494 мільйони гривень, повідомив голова ФДМ Олександр Рябченко на прес-конференції в Києві у середу, 1 вересня.
За його словами, переможець конкурсу, окрім 410 мільйонів гривень, запропонованих ним за пакет акцій, також повинен сплатити 82 мільйонів гривень штрафних санкцій і 2 мільйони гривень пені.
У разі якщо Брянський машзавод не перерахує вказану суму на рахунок ФДМ до 19 вересня, договір буде розірваний, а ФДМ, швидше за все, оголосить повторний конкурс.
«У них є 20 днів, щоб або розірвати договір, або заплатити нам зі штрафними санкціями. Якщо за цей період вони не приймуть це рішення, тоді нам доведеться звертатися до суду і в судовому порядку розривати договір купівлі-продажу «Луганськтепловозу», і тоді виставляти на нову приватизацію», - сказав Рябченко, додавши, що ФДМ при повторній приватизації збільшить стартову ціну.
Він також додав, що ФДМ має виплатити КК БМЗ 293 мільйона гривень заборгованості після скасування результатів конкурсу 2007 року і зробить це, як тільки господарський суд винесе відповідне рішення.
Водночас Рябченко не виключив, що уряд прийме рішення відняти цей борг із суми повторного конкурсу зі штрафними санкціями (494 мільйони гривень).
Як повідомлялося раніше, КК БМЗ переміг у конкурсі з продажу 76% держакцій «Луганськтепловозу», запропонувавши за пакет 410 мільйонів гривень. Відповідний договір купівлі-продажу був укладений 29 червня 2010.
У червні ж голова ФДМ Рябченко заявив, що фонд має намір виплатити компенсацію КК БМЗ за відчуження у нього акцій підприємства виключно в межах запропонованої ним суми. «Ми можемо їм повернути тільки ту суму, яку вони платять за результатами сьогоднішнього конкурсу, тобто 410 мільйонів гривень. (51,8 мільйона доларів за поточним курсом) Ми не можемо виплачувати їм 58 мільйонів доларів, передбачених рішенням суду, оскільки це заборонено законом», - повідомив він.
До цього ФДМ у 2007 році вже визнавав КК БМЗ переможцем такого ж відкритого конкурсу. Тоді російська компанія заплатила за пакет 292,505 мільйона гривень при стартовій ціні 292 мільйони гривень. Однак українські ВАТ «Дніпровагонмаш» (основний акціонер - група «ТАС») і ВАТ «Марганецький ГЗК» (контролюється групою «Приват»), не допущені до конкурсу, домоглися судових рішень про недійсність договору купівлі-продажу. У листопаді 2009 року пакет акцій було списано з рахунку КК БМЗ і повернуто на рахунок ФДМ.
«Луганськтепловоз» випускає магістральні та маневрові тепловози, дизель-і електропоїзди, трамваї, поворотні кола, запчастини для залізничного транспорту.
«Трансмашхолдинг» - найбільший у РФ виробник рухомого складу для залізниці та метро. Підприємства ТМХ розташовані у Санкт-Петербурзі, Брянську, Пензі, Московській, Ростовській і Тверській областях. Обсяг продажів компанії у 2009 році склав 71 млрд рублів. Основними акціонерами The Breakers Investments, за неофіційними даними, є співвласники «Кузбассразрезугля» Іскандер Махмудов і Андрій Бокарьов, структури «ТрансГрупп АС» і ВАТ «Російські залізниці». Блокпакет The Breakers готується придбати французька Alstom.