UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експорт польських товарів до України за цей рік зріс майже на 40%

Аргументи поляків, які блокують кордон, не вписуються у статистику.

З початку повномасштабного вторгнення РФ та нарощення поставок з Польщі в Україну зростає не просто польський бізнес, включно із польськими перевізниками, росте роль Польщі як транспортного автомобільного хаба. Що не вписується у аргументи поляків, що українські водії посунуть їх з місця автоперевізника номер один у Європі. Про це у статті "Блокада кордону. Що варто пояснити полякам аби її припинити" пише редактор відділу Економіки ZN.UA Юлія Самаєва.

Як зазначає автор, вплив Польщі з початку повномасштабного вторгнення лише росте, дякуючи досі величезному українському ринку, який регулярно треба наповнювати товарами через вузьку горловину нашого західного кордону.

Читайте також: Українські водії блокують дороги у відповідь на протест польських перевізників

Так, за даними сервісу аналітики EasyMarkets експорт польських товарів до України за три квартали цього року у фізичних обсягах зріс на 39%, а у грошах - на 43% або на 1 млрд дол., якщо порівнювати із минулим роком. В той же час експорт китайських товарів в Україну з Польщі зріс на 78%, американських – на 135%, японських - на 177% (Рис.2). Це все поставки суто автомобільним транспортом.

ZN.UA

Дохід польських компаній, чи принаймні зареєстрованих на території Польщі, від експорту в Україну автомобільним транспортом за дев'ять місяців 2023 року склав 5,7 млрд дол., на 2 мільярди (чи-то 55%) більше ніж за аналогічний період 2022-го, на 77% більше, ніж у 2021-му. Якщо говорити суто про внутрішні вигоди, тобто експорт товарів польського виробництва, то на них припадає 3,5 мільярди з тих майже шести. Решта 2,2 мільярди - заробітки поляків з перепродажу Україні товарів з інших країн. Ці суми теж навряд можна інтерпретувати як втрати.

Нагадаємо, 6 листопада польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску «Краківець-Корчова», «Ягодин-Дорогуськ» та «Рава-Руська-Гребенне». Представники транспортних компаній вимагають повернути дозволи на комерційні перевезення для України.

23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску - «Медика», який межує з українським ПП «Шегині». Рух вантажного транспорту ускладнений.

У Єврокомісії вже пригрозили Польщі провадженнями через порушення законодавства ЄС.