В Україні необхідно провести аналіз вагонного парку на залізниці: як державного, так і приватного. Це пов'язано зі зростанням числа аварій з даним видом транспорту.
Як пише видання Delo.ua, про це заявляють вітчизняні експерти.
За словами головного аналітика BGS Rail Всеволода Великоднього, необхідно зрозуміти реальний стан вагонів, які приймаються до перевезення. Крім того, важливо знати відсоток вагонів, які можуть бути задіяні в міжнародних перевезеннях.
"Тільки розуміючи цю картину загальну, можна піднімати питання, що з цим робити. Зараз проблема в якості ремонтів, як деталей, вузлів. Перевірити реальну оцінку якості роботи кожного з вагоноремонтних підприємств. Винести це в публічну площину. Після цього приймати якісь рішення. Зараз це якийсь "чорний ящик", в якому сказати конкретно що треба робити, не знаючи картини, закритою від учасників ринку перевезень, складно", - пояснив експерт.
Як зазначає Великодній, це також важливо в плані безпеки руху.
"Про це багато говорять, але необхідно встановити адекватні критерії. Наприклад, критерієм зараз є вік вагона, хоча у нас вагони, яким по 5-6 років можуть бути в гіршому стані ніж вагонам по 20-30 років. Потрібно визначити критерії з безпеки, щодо перевірок, виявити стан парку, зрозуміти, що робити з неробочим парком ", - заявив він.
У свою чергу генеральний директор ТОВ "ТЕП Вертикаль" Олег Бурлаченко висловив переконання, що вирішити ситуацію допоможе плановий ремонт в строк.
"УЗ просто продовжує свою агонію, вибачте на слові. Вагони треба ремонтувати планово - це не зараз придумано грамотними людьми. Є нормативний міжремонтний термін. Якщо не буде ремонтуватися - страждає і безпеку і рано чи пізно призводить до наднормативного зносу - вагон вибуває з фонду раніше ніж заплановано. Не може бути так що "Укрзалізниця" зараз придумала, що ми не будемо проводити ремонти - вагон повинен ремонтуватися. тому що інакше це створює низку проблем, які рано чи пізно УЗ доведеться вирішувати - і це буде ще складніше ", - говорить Топ менеджер.
Для вирішення цього питання він пропонує забрати у УЗ можливість "ховати" старі вагони всередині своєї величезної бюрократичної системи. Цю ідею вже підтримав новий міністр інфраструктури Олександр Кубрак. На зустрічі з учасниками Європейської бізнес-асоціації він заявив, що необхідно посилити контроль якості ремонту вагонів і передати повноваження з даного питання до підрозділу МІУ. Також відомство планує затвердити правила визначення термінів служби вантажного рухомого складу.
Як повідомлялося, тільки за минулий рік в Україні було зареєстровано 126 аварій внаслідок зіткнення або сходження з рейок рухомого складу залізничного транспорту. Тобто, кожні три дні відбувалася серйозна аварія.